توقیف دو کشتی خارجی حامل میلیون‌ها لیتر سوخت قاچاق توسط نیروی دریایی سپاه در خلیج‌فارس

رئیس کل دادگستری هرمزگان از توقیف دو کشتی خارجی حامل ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط نیروی دریایی سپاه در خلیج‌فارس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان و به نقل از روابط عمومی دادگستری هرمزگان، مجتبی قهرمانی اظهار کرد: با اشراف و رصد اطلاعاتی پس از اخذ دستور قضائی، دریادلان منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سحرگاه امروز، ضمن شناسایی دو فروند کشتی خارجی حامل میلیون‌ها لیتر سوخت قاچاق در آب‌های خلیج فارس و نزدیکی جزیره ابوموسی، نسبت به توقیف آنها اقدام کردند.

وی تصریح کرد: میزان سوخت قاچاق کشف شده از این دو فروند کشتی خارجی در مجموع حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر و ارزش آن بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان افزود: ۳۴ تبعه خارجی نیز در این دو کشتی متخلف دستگیر شده‌اند و جهت تکمیل روند تحقیقات در بازداشت به سر می‌برند.

قهرمانی یادآور شد: در نتیجه این عملیات موفق، ضربه سنگینی به بنیان‌های مالی قاچاقچیان و توان لجستیکی آنها در خلیج فارس وارد شده است.

وی تصریح کرد: میزان سوخت کشف شده از این دو کشتی خارجی با ۲ هزار و ۲۵۰ نیسان حامل سوخت قاچاق در خشکی برابری می‌کند و از این جهت به خاطر انجام ابن عملیات بزرگ مهم از رزمندگان منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی همچنین با تأکید بر اینکه پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت در استان هرمزگان با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در ساحل و دریا ادامه دارد، خاطرنشان کرد: خاطرنشان کرد: در سایه اقتدار فراجا، مرزبانی و نیروهای مسلح، سواحل و آب‌های نیلگون خلیج فارس و دریای عمان به هیچ وجه جای امنی برای فعالیت سودجویان و قاچاقچیان نخواهد بود.

کد خبر 709993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.