بررسی طرح تحول صنایع‌دستی در استان اردبیل

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از بررسی طرح تحول صنایع‌دستی استان با رویکرد توسعه آموزش در شهرستان‌ها خبر داد

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب عصر امروز _چهارشنبه پانزدهم آذر_ در جلسه با کارکنان معاونت صنایع‌دستی اظهار کرد: طرح تحول صنایع‌دستی استان اردبیل با رویکرد توسعه آموزش در شهرستان‌ها در حال بررسی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: در شرایط کنونی و به دلیل کمبود نیروی انسانی برون سپاری و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد تنها راه توسعه آموزش صنایع‌دستی است و ما در طرح تحول صنایع‌دستی به دنبال توسعه این ظرفیت هستیم.

او تاکید کرد: در این روند تأمین مواد اولیه، معرفی مربی‌های واجد شرایط و نظارت بر کیفیت آموزش برعهده اداره کل میراث‌فرهنگی و ادارات شهرستان‌ها خواهد بود تا سطح آموزش‌ها در این حوزه در سطح مطلوب باشد.

محمدی ادیب با اشاره به قول مساعد استاندار اردبیل برای تأمین مالی نیازهای حوزه آموزش صنایع‌دستی، ادامه داد: مشکلات و کمبودهای مراکز آموزش صنایع‌دستی در شهرستان‌ها توسط همکاران معاونت صنایع‌دستی احصا شده و با رفع این مشکلات شرایط را برای ایجاد یک جهش در امر آموزش صنایع‌دستی آماده می‌کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل همچنین درمورد شهرهای ملی صنایع‌دستی گفت: تا کنون در حدی که باید از ظرفیت شهرهای ملی صنایع دستی در استان اردبیل استفاده نشده است و یکی از برنامه‌های مهم در طرح تحول صنایع‌دستی استان ساماندهی شهرهای ملی صنایع‌دستی و حرکت به سوی جهانی شدن این شهرها است.

کد خبر 709970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.