افزایش میزان بازیافت شیشه در برزیل

یک شرکت تولید کننده بطری شیشه‌ای در برزیل قصد دارد میزان بازیافت شیشه را افزایش دهد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شرکت O-I Glass که تولیدکننده بطری شیشه‌ای است، اخیراً اعلام کرده است که قصد دارد با مشارکت کردن با سازمان‌های دیگر میزان بازیافت شیشه پس از مصرف در برزیل را افزایش دهد، در این صورت میزان ضایعات کاهش پیدا می‌کند و به حفظ منابع برزیل کمک می‌کند.

یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خصوصی دفن زباله در کشور به نام Orizon از هدف شرکت O-I Glass برای افزایش میزان بازیافت ظروف شیشه‌ای حمایت می‌کند، این نوع مشارکت امکان بازیافت شیشه را به عنوان بخش جدایی‌ناپذیر از اقتصاد دایره‌ای در برزیل نشان می‌دهد؛ البته سیستم جمع‌آوری زباله فعلی یکی از موانع اصلی برای افزایش محتوای بازیافتی است.

تا پیش از این، تقریباً ۶۰ درصد از بسته‌بندی‌های شیشه‌ای در برزیل به دلیل چالش‌های لجستیکی ناشی از کمبود زیرساخت‌های جمع‌آوری و پردازش، در محل‌های دفن زباله قرار می‌گرفت، این وضعیت در مناطق دورتر از مکان‌های بازیافت شیشه نیز پیچیده‌تر بوده است؛ اکنون شرکت O-I Glass انتظار دارد در سال اول اجرای پروژه حدود سه هزار تن شیشه بازیافت کند.

به نظر می‌رسد که اجرای طرح بازیافت شیشه در برزیل باعث ایجاد شغل و درآمد، کاهش استخراج مواد خام بکر از محیط زیست و همچنین کاهش مصرف انرژی می‌شود.

کد خبر 709966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.