اسکورت هواپیمای پوتین با جنگنده‌های سوخو-۳۵ + فیلم

وزارت دفاع روسیه خبر داد که هواپیمای حامل ولادیمیر پوتین در مسیر سفر به امارات با چهار جنگنده سوخو-۳۵ همراهی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، وزارت دفاع روسیه امروز _ چهارشنبه پانزدهم آذر _ اعلام کرد که در جریان سفر ولادیمیر پوتین به امارات متحده عربی، چهار جنگنده شکاری سوخو -۳۵ هواپیمای حامل او را همراهی کرده‌اند.

پوتین امروز وارد امارات شد و قرار است پس از آن راهی عربستان سعودی شود. او در ابوظبی با «محمد بن زائد» به گفت‌وگو نشست و در عربستان نیز با «محمد بن سلمان» دیدار خواهد کرد.

«یوری اوشاکوف» معاون رئیس‌جمهور روسیه روز گذشته با ابراز امیدواری از اینکه این سفر و مذاکرات مفید واقع شود، اشاره‌ای به محتوا و هدف اصلی سفر نکرد، اما مذاکرات را «به غایت مهم» توصیف کرد. رئیس‌جمهور روسیه پیش از این گفته بود که روابط شخصی‌اش با بن سلمان مبتنی بر اعتماد است.

رئیس‌جمهور روسیه آخرین بار در اکتبر ۲۰۱۹ و پیش از شیوع کووید -۱۹ به عربستان سعودی و امارات سفر کرده بود، سفر این هفته پوتین به این دو کشور در شرایطی است که گروه اوپک پلاس که مسکو و ریاض از اعضای ارشد آن هستند، روز پنج‌شنبه هفته گذشته در یک نشست مجازی با کاهش ۲.۲ میلیون بشکه نفت در روز موافقت کرد.

اوپک پلاس در بیانیه‌ای اعلام کرد: مجموع کاهش حدود ۲.۲ میلیون بشکه در روز، توسط هشت تولیدکننده انجام خواهد شد و این رقم شامل تمدید کاهش عرضه داوطلبانه عربستان سعودی و روسیه به میزان مجموعاً ۱.۳ میلیون بشکه در روز است.

کد خبر 709956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.