وزش باد شدید تا شدید اصفهان را دربرمی‌گیرد

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به هشدار سطح نارنجی تا فردا بر روی استان، گفت: طی فردا در مناطق غربی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید خواهد بود.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی خروجی مدل‌های هواشناسی بیانگر تداوم پایداری جو تا بعدازظهر فردا بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس طی این مدت وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان صاف، گاهی کمی ابری به ندرت وزش باد باد ملایم پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان ادامه داد: در نواحی مرکزی، صنعتی و کلانشهر اصفهان آسمان، غبارآلود، کاهش دید و کیفیت هوا و انباشت آلاینده‌ها جوی مورد انتظار است، در مناطق غربی طی فردا وزش باد نسبتاً شدید تا شدید خواهد بود.

وی با اشاره به هشدار هواشناسی نارنجی با ورود سامانه تداوم شرایط پایداری از اوایل روز سه‌شنبه تا فردا شانزدهم آذر، با افزایش غلظت آلاینده‌ها در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه با کاهش کیفیت هوا، سکون نسبی هوا، انباشت آلاینده‌های جوی در کلان‌شهر اصفهان و مناطق شهرک‌های صنعتی همراه است.

امینی گفت: افزایش محسوس شاخص کیفیت هوا توأم با رشد پتانسیل غلظت آلاینده‌ها تا شرایط ناسالم برای تمام گروه‌های سنی در صورت رعایت و کنترل نشدن منابع آلاینده احتمال شرایط بسیار ناسالم به ویژه در مناطق پر تردد و صنعتی از مخاطرات سامانه مذکور است.

وی اظهار کرد: جهت کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، تاکید بر ممنوعیت تردد گروه‌های سنی و جلوگیری از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز توصیه می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی ندارد، افزود: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۱ درجه و کمینه آن بامداد فردا به منفی دو درجه می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با بیشینه دمای ۲۲ درجه سانتی‌گراد و بوئین‌میاندشت با کمینه دمای ۶- درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 709949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.