مقابله با زباله‌های پلاستیکی با فناوری چاپ سه‌بعدی در آریزونا

شهر سورپرایز در آریزونا به‌عنوان محل آزمایش ابتکاری با هدف کمک به شهرها و سایر مکان‌ها در کاهش زباله‌های پلاستیکی انتخاب شد. این شهر از فناوری چاپ سه‌بعدی اتومدی بهره می‌برد تا به کاهش زباله‌های پلاستیکی کمک کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شهر سورپرایز آریزونا مانند بسیاری از شهرها و شهرداری‌های سراسر کشور آمریکا شیوه‌های سنتی بازیافت را به دلیل افزایش هزینه‌ها و کاهش بازار برای مواد بازیافتی متوقف کرده بود، چراکه این موارد درصد بالایی از زباله‌ها را راهی دفنگاه‌های زباله می‌کرد. پس از جست‌وجو برای راه‌حل‌های بازیافت پایدارتر، شهر در حال ازسرگیری جمع‌آوری اقلام بازیافتی است و در این مسیر از فناوری چاپ سه‌بعدی اتومدی بهره می‌برد.

این فناوری برنده چالش انعطاف‌پذیری QBE AcceliCITY در ۲۰۲۲ بود که هر ساله صدها کارآفرین و استارت‌آپ را از سراسر جهان جذب می‌کند که برای برنده شدن جایزه شهری راه‌حل سال با یکدیگر رقابت می‌کنند.

اتومدی بیش از ۵۵۰ رقیب را شکست داد و با راه‌حل دایره‌ای و مستقل خود برای تبدیل زباله‌های پلاستیکی به محصولات کاربردی با استفاده از دستگاه‌های خودکار چاپ سه بعدی، جایزه برتر را از آن خود کرد.

مقابله با زباله‌های پلاستیکی با فناوری چاپ سه‌بعدی در آریزونا

فناوری چاپ سه‌بعدی اتومدی

اتومدی یک مکمل عالی برای شیوه‌های قدیمی‌تر بازیافت و راهی منحصربه‌فرد برای نشان دادن چگونگی تبدیل زباله‌های پلاستیکی به محصولات مفید خواهد بود. این فناوری پیشگام در زمینه اقتصادهای خرد غیرمتمرکز دایره‌ای است و انتظار می‌رود در نحوه مدیریت و تغییر کاربری زباله‌های پلاستیکی انقلابی ایجاد کند. رویکرد آن نیز شامل تبدیل زباله‌های پلاستیکی به محصولات مفید، تغییر اساسی استانداردهای مراقبتی، نوآوری در علم سلامت و پایداری است.

اتومدی برخلاف زنجیره‌های تولید و عرضه معمولی از فناوری چاپ سه‌بعدی محلی برای تبدیل زباله‌های پلاستیکی به محصولات کاربردی استفاده می‌کند و ادعا دارد انتشار کربن‌دی‌اکسید را تا ۹۸ درصد کاهش می‌دهد. به این ترتیب کسب‌وکارهای محلی می‌توانند از طریق پلت‌فرم‌های تجارت الکترونیک کاربرپسند سفارشات محصول خود را ثبت و در عین حال به اقتصاد محلی حمایت و به آینده‌ای پایدارتر، سبزتر و دایره‌ای‌تر کمک کنند.

مقابله با زباله‌های پلاستیکی با فناوری چاپ سه‌بعدی در آریزونا

پروژه آزمایشی اتومدی در شهر سورپرایز

پروژه آزمایشی اتومدی در شهر سورپرایز آریزونا سه پرینتر سه‌بعدی را در مکان‌های مختلف اجتماع مانند کتابخانه‌ها، مدارس و مکان‌های ورزشی اضافه می‌کند. به این ترتیب این جوامع قادر خواهد بود محصولات پلاستیکی را بدون هیچ هزینه‌ای با استفاده از مواد قابل بازیافت پلاستیکی جمع‌آوری شده در شهر چاپ کنند. این برنامه آزمایشی این پتانسیل را دارد که شیوه‌های مدیریت زباله را در سطح محلی و جهانی تغییر شکل دهد.

کد خبر 709942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.