دانشگاه کانون اصلی تحول در جامعه است

استاندار ایلام با بیان اینکه دانشگاه یکی از کانون های اصلی تحول در عرصه‌های فرهنگی سیاسی و اجتماعی جامعه بوده است، گفت: تولید علم همراه با تعهد مهم‌ترین رسالت دانشجویان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسن بهرام نیا امروز _چهارشنبه پانزدهم آذر_ در نشست دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام اظهار کرد: نقش قشر دانشجو در پیروزی انقلاب اسلامی، تسخیر لانه جاسوسی، دوران هشت سال دفاع مقدس، دوران بازسازی پس از جنگ و تولید علم و فناوری و قرار گرفتن ایران اسلامی در قله‌های علم و پیشرفت، بسیار مهم و ارزشمند بوده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه و دانشجو تمدن‌ساز، تاریخ‌ساز و مرجع و مأمنی برای علم و پیشرفت و توسعه است، تصریح کرد: دانشگاه یک جایگاه بلندمرتبه است، امروز دانشگاه کانون تولید علم و دانش برای رفاه حال مردم و اعتلای کشور برای یافتن نایافته‌ها است.

استاندار ایلام با بیان اینکه تولید علم همراه با تعهد مهم‌ترین رسالت دانشجویان است، گفت: نتیجه این تلاش، توسعه، عمران و آبادانی و ارائه خدمت بیشتر به جامعه می‌شود.

بهرام‌نیا با اشاره به اینکه امروز کشور در عرصه‌های مختلف با تلاش دانشجویان جزو کشورهای پیشرفته در حوزه پزشکی به‌شمار می‌رود، ابراز کرد: امروزه از ۵۳ کشور جهان برای درمان به حوزه‌های مختلف پزشکی به ایران مراجعه می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه کشور در عرصه‌های نظامی و موشکی در قله‌های پیشرفت قرار دارد و همین امر موجب امنیت و آسایش کشور ما در برابر نظام سلطه شده است، افزود: شکست هیمنه نظامی رژیم صهیونیستی و نشر ایمان، توکل به خدا و ایستادگی و مقاومت در برابر نظام سلطه، مهم‌ترین نتیجه عملیات طوفان‌الاقصی بود.

استاندار ایلام در پاسخ به سوالات چند تن از دانشجویان گفت: دستگاه ام. آر. آی شهرستان آبدانان مختص به این شهرستان بوده و هیچ نوع از این دستگاهاز نقطه و شهری از استان به نقطه‌ای دیگر منتقل نشده است.

بهرام‌نیا در خصوص مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان هم توضیح داد: مجموع اعتبارات مصوبات سفر رئیس‌جمهور حدود ۶۴ هزار میلیارد ریال در حوزه‌های مختلف بود که هشت هزار میلیارد ریال متمم سفر و ۱۳ هزار میلیارد ریال نیز در سفر معاون اجرایی رئیس جمهور نیز افزون بر آن به استان اختصاص یافت.

وی افزود: بر اساس آمایش سرزمینی و با برگزاری نشست‌های مختلف، نتیجه کارشناسی فنی و تخصصی در همه حوزه‌ها و وجود و نزدیکی مرز برای صادرات، بهترین نقطه برای استقرار پارک پلی‌پروپیلن استان در مهران تشخیص داده شد.

استاندار ایلام بیان کرد: استان ایلام کانون تردد زوار اربعین بوده و در اربعین سال جاری سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از مرز مهران (رفت و برگشت) تردد داشته‌اند.

بهرام‌نیا تاکید کرد: نصب المان‌های فرهنگی متناسب با اربعین حسینی در مسیرهای منتهی به مرز مهران در استان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: از برکت اربعین حسینی ۶۴ هزار میلیارد ریال در استان در حوزه زیرساخت‌ها هزینه شده که از این میزان ۵۰ هزار میلیارد ریال در حوزه زیرساخت راه‌های منتهی به مهران در استان هزینه شده است.

استاندار ایلام افزود: یک سرمایه‌گذار برای احداث شرکت هواپیمایی به عنوان «ایلام ایر» برای حل مشکلات پروازهای استان با چهار فروند هواپیمای مسافربری در ایلام مستقر خواهد شد.

بهرام‌نیا با تاکید بر اینکه دستمان در سفر آتی رئیس‌جمهور در حوزه طرح‌ها و پروژه‌ها پر است، گفت: سفر رئیس‌جمهور به استان فرصتی برای تأمین اعتبار طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در استان است.

کد خبر 709940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.