میانگین شفافیت سامانه جامع تجارت در کردستان ۸۳ درصد است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: یکی از رسالت‌های اداره‌کل صمت، نظارت بر کالا از تولید تا توزیع است که در همین راستا سامانه جامع تجارت برای نظارت بر انبار کالاهای صنعتی و غیرصنعتی راه‌اندازی شده و میانگین شفافیت این سامانه در کردستان ۸۳ درصد بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی صمت کردستان، بختیار خلیقی امروز _چهارشنبه پانزدهم آذر_ در جلسه هماهنگی دستگاه‌های اجرایی تأثیرگذار در اقتصاد کردستان، اظهار کرد: یکی از رسالت‌های اداره‌کل صمت نظارت بر کالا از تولید تا توزیع است که در همین راستا سامانه جامع تجارت برای نظارت بر انبار کالاهای صنعتی و غیرصنعتی راه اندازی شده و میانگین شفافیت این سامانه در کردستان ۸۳ درصد بوده است.

وی افزود: این سامانه بر شفاف سازی و بازرسی‌های نوین و هدفمند در سطح بازار تاکید دارد و از بستر این سامانه می‌توان در بحث شفاف سازی کالاهای موجود در سطح بازار بهره لازم را ببریم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: امسال را مقام معظم رهبری به نام سال مهار تورم و رشد تولید مزین کردند که هر یک از دستگاه‌های مربوطه در این جلسه جزو دستگاه‌هایی هستند که می‌توانند نقش مؤثری را در تحقق شعار سال داشته باشند.

خلیقی ادامه داد: با توجه به اینکه در ابتدای سال تفاهم نامه سه جانبه همکاری بین اداره‌کل صمت، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف در خصوص نظارت بر سطح بازار منعقد شد، در اجرای این موضوع اقدامات خوبی در سطح بازار شکل گرفته است.

نظارت بر بازار موجب آرامش مردم می‌شود

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور و تحریم‌های ظالمانه، اقتصاد ما بسته است و بعد نظارتی در سطح بازار شرط لازم و کافی است تا رفاه و آرامش در سطح بازار فراهم شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: با توجه به اینکه استان کردستان از لحاظ بعد مسافت نسبت به استان‌های مرکزی کشور هزینه حمل و نقل بیشتری را برای کالاها متحمل می‌شود، نیاز است بر کاهش آثار تورمی این موضوع اقدامات جدی انجام گیرد.

خلیقی گفت: در حال حاضر پنج طرح اساسی در خصوص ذخیره سازی کالاهای اساسی، میوه و مرکبات، طرح نظارتی ویژه ایام پایانی سال، طرح برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم، طرح فروش فوق‌العاده در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای و طرح فروش در سطح واحدهای صنفی ارائه شده که هدف از برگزاری این طرح‌ها آرامش بخشی بر بازار، تنظیم بازار، کاهش قیمت‌ها در سطح بازار و رفاه شهروندان در ایام پایان سال است.

وی خاطرنشان کرد: در بعد قیمت، سازمان حمایت از مصرف کنندگان نظارت کامل را بر قیمت‌ها همه کالاهای صنعتی و غیرصنعتی داشته و در سطح بازار نیز دستگاه‌های متولی باید به بهترین شکل ممکن کار خود را پیش ببرند.

کد خبر 709939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.