زمینه همکاری شهرداری اراک با دانشگاه‌ها ارتقا پیدا می‌کند

شهردار اراک گفت: ارتقای سطح همکاری شهرداری با مجموعه‌های دانشگاهی در بحث توسعه و پیشبرد امور شهر به صورت علمی تاثیرگذار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، علیرضا محمودی پیش از ظهر امروز _چهارشنبه پانزدهم آذر_ در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک اظهار کرد: در تلاش هستیم توانمندی‌های واقعی این شهر را به منصه ظهور بگذاریم و امکانات و ظرفیت‌های بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم.

وی افزود: شهر اراک در حوزه ارتباطات عمومی و کسب سرمایه از بخش خصوصی در عمران و آبادانی موفق نبوده و این موفق نشدن ناشی از تفکر توسعه‌نیافته است.

شهردار اراک تاکید کرد: بدون شک در بحث و عمران و آبادانی شهر از ظرفیت دستگاه‌ها و افراد علمی و دانشگاهی استفاده خواهیم کرد.

محمودی خاطرنشان کرد: خلاقیت شهروندی و رونق اقتصاد شهری از موارد مهمی هستند که با همکاری مجموعه‌های دانشگاهی امکان تحقق آنها وجود دارد.

وی با اشاره به بحث آموزش ضمن خدمت کارکنان شهرداری اراک اضافه کرد: به دلیل تنوع وظایف شهرداری، آموزش درون‌سازمانی باید به صورت مستمر و در سطوح مختلف کاری به‌صورت هوشمندتر اجرایی شود.

در این نشست، پیرامون تعامل و همکاری بین حوزه آموزشی و پژوهشی در مسائل مدیریت شهری از قبیل طرح اصلاح هندسی معابر و رفع نقاط حادثه‌خیز، بازطراحی بوستان شقایق و شهید محمدی، طرح جامع مبلمان شهری، طرح تفصیلی نورپردازی شهر اراک، آموزش‌های کوتاه‌مدت ویژه کارکنان شهرداری، استفاده از ظرفیت بازار فناوری و نوآوری دانشگاه که مجموعه‌ای از شرکت‌های دانش‌بنیان است، گفت‌وگو شد.

کد خبر 709932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.