تکمیل طرح قطار شهری برای اهواز ضروری است

شهردار اهواز گفت: به دلیل اینکه سایر وسایل حمل‌ونقل عمومی همچون اتوبوس، ون و تاکسی در اهواز با محدودیت روبه‌رو است، تکمیل قطار شهری اهواز نسبت به سایر کلان‌شهرها ضرورت و اهمیت بالاتری دارد.

رضا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان اظهار کرد: پروژه قطار شهری اهواز همزمان با شهرهای اصفهان، شیراز و تبریز در ۴ خط و در فازهای مختلف آغاز شد، در حالی که سایر کلان‌شهرها در حال حاضر از قطار شهری استفاده می‌کنند در اهواز به بغضی در گلوی شهر تبدیل و موجب گلایه شهروندان شده است.

وی افزود: خط اول این پروژه به طول ۳۲ کیلومتر شرق و غرب اهواز را با گذر از زیر رودخانه کارون به هم متصل می‌کند دارای ۳۲ کیلومتر است که در مجموع ۲۸ درصد پیشرفت دارد، تکمیل فاز یک و دو این خط به طول ۱۱ کیلومتر برای تکمیل در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار اهواز با اشاره به دلایل، مسائل و مشکلات ایجاد شده بر سر راه احداث قطار شهری اهواز ادامه داد: در طول سال‌های گذشته به دلیل مشکلات حقوقی و اختلاف با پیمانکار این پروژه بلاتکلیف مانده بود که با روی کار آمدن دولت جدید و اراده‌ای که جهت تکمیل پروژه قطار شهری اهواز وجود داشت، با ورود دستگاه قضا حکم خلع ید پیمانکار صادر و در حال حاضر مراحل تغییر و تحول کارگاه‌ها طی می‌شود.

امینی با اشاره به اینکه بافت مرکزی شهر پرتراکم‌ترین نقطه اهواز است، تصریح کرد: بیشترین تقاضای سفر به مرکز است و به دلیل اینکه سایر موارد حمل‌ونقل عمومی مانند اتوبوس، ون و تاکسی در اهواز با محدودیت روبه‌رو است تکمیل قطار شهری اهواز نسبت به سایر کلانشهرها ضرورت و اهمیت بالاتری دارد.

وی با اشاره به اینکه پیش از این شهرداری اهواز به دلیل قرار گرفتن در لیست سیاه بانکی امکان استفاده از اوراق بهادار را نداشته، تاکید کرد: با اقدامات انجام شده به دنبال دریافت اوراق جهت تأمین اعتبار پروژه هستیم تا علاوه بر اعتبار دولتی و پرداخت سهم شهرداری بتوانیم طی دو سال آینده فاز یک و دو از خط یک را به بهره‌برداری رسانیم.

شهردار اهواز اضافه کرد: قطار شهری اهواز در مجموع دارای ۲۳ ایستگاه است که از آن‌ها می‌توان به عنوان مجتمع تجاری برای تأمین بخشی از هزینه‌ها استفاده کرد، تاکنون ۱۱ ایستگاه تکمیل شده که ۳ ایستگاه دیگر نیز در حال تکمیل است.

امینی گفت: اراده دولت فعلی و حاکمیت بر این است تا عقب‌ماندگی‌های اهواز از سایر کلان‌شهرها جبران شود، اگر کارها و امور به سرعت انجام شود می‌توانیم در همین دولت از پروژه قطار شهری اهواز بهره‌برداری کنیم، علاوه بر آن با رایزنی‌های انجام شده بخشی از واگن‌های خریداری شده برای کلان‌شهرها به اهواز نیز اختصاص یافته است تا در صورت تکمیل فاز یک و دو به سرعت از آن‌ها استفاده شود و مشکلی جهت تأمین واگن نداشته باشیم.

کد خبر 709916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.