اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب، مهمترین تکلیف جامعه دانشجویی است

دبیر شورای نگهبان گفت: امروز اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، مهم‌ترین تکلیف دینی و ملی جامعه دانشجویی کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله احمد جنتی ابتدای جلسه امروز _چهارشنبه پانزدهم آذر_ این شورا با اشاره به فرارسیدن روز دانشجو، ضمن گرامیداشت این روز، به ارواح پاک شهدای دانشجو که در راه پیشرفت و تعالی جامعه مجاهدت کردند، درود فرستاد و اظهار کرد: دانشجویان به دلیل برخورداری از ویژگی‌هایی همچون آرمان‌خواهی، عدالت‌طلبی و آزادی‌خواهی همواره در صف اول مبارزه با استبداد و استعمار بوده و از حقوق ملت دفاع کرده‌اند؛ به همین دلیل دانشجویان از پرافتخارترین و محترم‌ترین گروه‌های جامعه هستند.

دبیر شورای نگهبان بی‌تفاوت شدن جامعه دانشجویی نسبت به مشکلات کشور و به اشتباه انداختن دانشجویان در شناخت اولویت‌ها را از اهداف همیشگی دشمنان دانست و گفت: دشمنان هیچگاه نتوانسته‌اند به اهداف خود دست پیدا کنند.

آیت‌الله جنتی تاکید کرد: به لطف خدا و تکیه دانشجویان کشور بر بصیرت و آگاهی در آینده نیز این خواسته دشمنان محقق نخواهد شد.

وی درباره نقش دانشجویان در عرصه جهاد تبیین اظهار کرد: دانشجویان به دلیل حضور حداکثری در کنار مردم، از مؤثرترین گروه‌های جامعه هستند. جامعه دانشجویی نباید از مجاهدت در این عرصه غافل شود؛ امروز اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، مهم‌ترین تکلیف دینی و ملی جامعه دانشجویی کشور است.

دبیر شورای نگهبان بار دیگر با اشاره به نقش‌آفرینی دشمنان خاطرنشان کرد: رسانه‌های مخالف نظام به دنبال تحریف چهره جامعه دانشجویی ایران هستند. بر همین اساس آن‌ها از به تصویر کشیدن فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و جهادی دانشجویان خودداری می‌کنند.

وی تصریح کرد: برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان، جریان‌های دانشجویی و رسانه‌های علاقه‌مند به سربلندی کشور باید تلاش کنند. دانشجویان انقلابی باید پرچمدار مطالبه پیشرفت کشور و رفع مشکلات مردم باشند؛ مطالبه جدی و ارائه راهکارهای عالمانه، زمینه‌ساز رشد کشور خواهد شد.

آیت‌الله جنتی در پایان تاکید کرد که امید، نشاط و پویایی دانشجویان از ارزشمندترین سرمایه‌های کشور است.

کد خبر 709848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.