افزایش سن جامعه کشاورزی در مازندران

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران از افزایش افزایش سن جامعه کشاورزی این استان خبر داد و گفت: سن جامعه کشاورزی ما افزایش یافته است و اگر قرار است بخش کشاورزی به نسل بعد تحویل داده شود، باید برای اقتصادی کردن کشاورزی و زنجیره کردن ارزش اقتصادی آن گام برداریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، بابک مؤمنی امروز _چهارشنبه پانزدهم آذر_ در همایش کشت محصولات پاییزه در اراضی شالیزاری که در مرکز ترویج و توسعه تکنولوژی هزار برگزار شد، اظهار کرد: بخش کشاورزی مازندران جز بزرگترین اقتصاد کشور است؛ شاید از لحاظ حجم تولیدات میزان تولیدی که داریم رتبه دهم را داشته باشیم اما از لحاظ محصولاتی که تولید می‌کنیم بالاترین نقش را در اقتصاد کشور داریم.

وی با بیان اینکه مازندران استان معین امنیت غذایی کشور است، افزود: سال‌ها است تراز تجاری منفی و رشد اقتصادی منفی را تجربه می‌کردیم و تنها بخشی که رشد اقتصادی مثبت داشت، کشاورزی بود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: مهمترین بخشی که اشتغال آن پویا و مولد بود بخش کشاورزی بود اما از زنجیره ارزش آن حمایت کافی و لازم انجام نشد.

مؤمنی تاکید کرد: سن جامعه کشاورزی ما افزایش یافته است و اگر قرار است بخش کشاورزی به نسل بعد تحویل داده شود باید برای اقتصادی کردن کشاورزی و زنجیره کردن ارزش اقتصادی آن گام برداریم.

وی با بیان اینکه اگر قرار است کشاورزی به نسل بعدی انتقال داده شود باید روی تکنولوژی‌های نوین کار کنیم، گفت: تحول در بخش کشاورزی نیاز به جراحی دارد و این جراحی به‌طور قطع هزینه دارد، باید از استانی که محصولات کشاورزی آن می‌تواند بازارهای جهانی را فتح کند برای این تحول اقدام کنیم و هزینه آن را هم پرداخت کنیم.

کد خبر 709845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.