اصفهان در حالت خفگی است/ تمام ایرانیان به فکر فلات مرکزی باشند

دبیر اجرایی همایش ملی پایداری در محیط انسان ساخت با بیان اینکه پایتخت‌نشینان باید بدانند با این حجم آلودگی و صنایع در اصفهان، این شهر در حالت خفگی قرار دارد، گفت: مردم این شهر در زمان نیاز از تمام مرزهای ایران دفاع کردند و در حال حاضر منتظر هستند تا تمام ایرانیان به فکر این فلات مرکزی باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمدرضا طاهری‌اصل صبح امروز _چهارشنبه پانزدهم آذر_ در نخستین همایش ملی «پایداری در محیط انسان‌ساخت» که در محل دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: امروز باید از پایداری و سبز بودن سخن بگوییم، زیرا زمان بحث در رابطه با این موضوع همین روزها است.

وی با بیان اینکه در زمانی هستیم که نفس کشیدن سخت شده است و در این شهر نفسی برای شهروندان نیست، افزود: بحران باید می‌آمد تا مشکل را درک کنیم.

دبیر اجرایی همایش ملی پایداری در محیط انسان‌ساخت تاکید کرد: با مسئولان پایتخت‌نشین صحبت دارم و می‌خواهم بگویم اینجا همان اصفهانی است که در دوران هشت سال دفاع مقدس شهدا زیادی برای عزت و پایداری تقدیم کشور کرد؛ اینجا همان شهری است که شهروندانش در جبهه‌های دفاع مقدس زیر چکمه بعثی‌های عراقی لگد شده‌اند، اما امروز تشنه است.

طاهری‌اصل با بیان اینکه آثار تاریخی این شهر در فلات مرکزی در زمین فرو می‌رود، ادامه داد: پایتخت‌نشینان باید بدانند با این حجم آلودگی و صنایع در اصفهان، این شهر در حالت خفگی قرار دارد؛ مردم این شهر در زمان نیاز از تمام مرزهای ایران دفاع کردند و در حال حاضر منتظر هستند تا تمام ایرانیان به فکر این فلات مرکزی باشند.

وی با اشاره به همایش ملی پایداری در محیط انسان‌ساخت تاکید کرد: ایده همایش از اسفندماه سال گذشته شکل گرفت و مقرر شد که همایش به صورت کاملاً حرفه‌ای برگزار شود، همچنین در این همایش کارگاه‌های حرفه‌ای وجود دارد.

دبیر اجرایی همایش ملی پایداری در محیط انسان‌ساخت بیان کرد: بر اساس لایحه شورای اسلامی شهر اصفهان قرار شد اولین ساختمان‌هایی که در شهر اصفهان کمترین آلودگی و پسماند را دارند، شناسایی شود که با بررسی‌های انجام شده، نزدیک به هشت ساختمان را انتخاب شد و فردا در حضور شورای اسلامی شهر استان نخستین ساختمان‌هایی‌که می‌تواند نشان برتر از انرژی داشته باشند را مطرح می‌کنیم.

طاهری‌اصل تصریح کرد: برگزاری این همایش برای این بود که بتوانیم مباحث ساختمان پایدار را عنوان کنیم و این مباحث را پوشش دهیم.

کد خبر 709834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.