آشکارسازی توقفگاه‌های حاشیه‌ معابر در شهر قم

سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: طرح آشکارسازی توقفگاه ویژه معلولان در راستای مناسب‌سازی معابر شهری انجام می‌شود.

علیرضا خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم از اجرای طرح‌های مناسب‌سازی تردد معلولان در سطح شهر خبر داد و اظهار کرد: پیگیری این طرح با نصب تابلوهای محل پارک معلولین و آشکار سازی توقفگاه حاشیه معابر با ترسیم علائم و نقوش بر روی سطح معابر ویژه معلولین صورت می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به جانمایی صورت گرفته و درخواست کمیته مناسب سازی، مکان‌های مخصوص توقف خودرویی ویژه معلولین در تمامی مناطق مشخص و این محل‌ها توسط نقوش ترافیکی و علائم افقی و عمودی مشخص و آشکار سازی شده‌اند.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم اضافه کرد: در این طرح که با هدف دسترس پذیری و حمایت از معلولان و حضور فعال افراد در عرصه جامعه و ایجاد زمینه مناسب جهت زیست اجتماعی این عزیزان انجام گرفته بیش از ۳۵ محل معرفی و جهت اجرای طرح در دستور کار سازمان ترافیک شهرداری قم قرار گرفته است.

خلیلی با اشاره به اینکه ارتقای امکانات رفاهی و اجتماعی برای افراد کم توان و معلولان از وظایف تمام دستگاه‌ها است، تصریح کرد: در حیطه ترافیک شهری اقدامات مختلفی در این زمینه در حال پیگیری است تا در نهایت شهری ایمن برای اقشار مختلف داشته باشیم.

کد خبر 709816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.