طرح‌های مناسب‌سازی معابر عمومی برای حضور معلولان پیگیری می‌شود

استاندار هرمزگان گفت: مناسب‌سازی اماکن و معابر عمومی خواسته بحق جامعه معلولان و توان‌یابان است، از این رو این مسئله را با توان مضاعف پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان و به نقل از اداره کل روابط‌عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی در نشست با نمایندگان تشکل‌های افراد دارای معلولیت استان، در پاسخ به دغدغه‌های این قشر مبنی بر نبود سیستم حمل و نقل ویژه معلولان، اظهار کرد: ۵۹ دستگاه ون و ۳۹ دستگاه اتوبوس برای شهرهای استان خریداری شد که بخش عمده‌ای از آن به شهر بندرعباس اختصاص پیدا کرد و بخشی از مشکل آن‌ها را کاهش دهد.

وی افزود: مناسب‌سازی اماکن و معابر عمومی خواسته به حق جامعه معلولان و توان‌یابان است و از این رو این مسئله را با توان مضاعف پیگیری خواهیم کرد.

استاندار هرمزگان، با تاکید بر لزوم فراهم کردن بستر ثبت‌نام افراد دارای معلولیت در نهضت ملی مسکن، تصریح کرد: برای مددجویان بهزیستی که افراد دارای معلولیت را نیز شامل می‌شود پرداخت آورده اولیه چهل میلیون تومانی نهضت ملی مسکن نیاز نیست و لازم است معلولین عزیز بدون دغدغه ثبت نام خود را انجام دهند چرا که منابع این مهم مشخص شده و در صورتی که استفاده نشود برگشت خواهد خورد.

دوستی در پاسخ به دغدغه اشتغال افراد دارای معلولیت نیز، گفت: قطعاً در استخدام‌های جدید صنایع سهمی برای معلولین نیز تعریف خواهیم کرد و تلاش خواهیم کرد حتی‌الامکان شرط نداشتن معافیت پزشکی حذف شود.

نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: سالن چند منظوره‌ای برای استفاده افراد دارای معلولیت در بندرعباس را مدتی پیش کلنگ زدیم و در حال احداث است و امسال به صورت کامل تأمین اعتبار خواهد شد تا کمتر از یک سال آینده به بهره‌برداری برسد.

استاندار هرمزگان همچنین مدیرکل ورزش و جوانان استان را مأمور کرد تا امکان احداث سالن‌های ویژه در شهرستان‌ها را مورد بررسی قرار داده و حتی‌الامکان امکان استفاده افراد دارای معلولیت را برای چند روز در هفته در همین سالن‌های فعال فراهم کند.

در این نشست ۱۳ نفر از نمایندگان تشکل‌های افراد دارای معلولیت به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌ها پرداختند. مشکلات تردد، معابر نامناسب، مشکل اشتغال، مشکل تأمین مسکن و تأمین ویلچر از مهم‌ترین مسائل معلولین بیان شد.

کد خبر 709774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.