بارش شهابی December Cassiopeid 2023 را از دست ندهید

بارش شهابی December Cassiopeid 2023 از دهم تا هفدهم آذر فعال است و پانزدهم آذر به اوج خود می‌رسد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، نپتون چهارشنبه _پانزدهم آذرماه_ حرکت رتروگراد خود را به پایان می‌رساند و حرکت خود را به سمت غرب پایان می‌دهد و به حرکت معمولی خود به سمت شرق بازمی‌گردد؛ این تغییر جهت پدیده‌ای است که همه سیارات بیرونی منظومه شمسی به‌طور دوره‌ای، چند ماه پس از عبور از مخالفت، دچار آن می‌‎شوند.

حرکت رتروگراد در اثر حرکت زمین به دور خورشید ایجاد می‌شود، همان‌طور که زمین به دور خورشید می‌چرخد، دیدگاه ماه تغییر می‌کند و این باعث می‏‌شود موقعیت ظاهری اجسام در آسمان با یک دوره یک‌ساله از این طرف به سمت دیگر حرکت کنند؛ پایان حرکت رتروگراد نپتون از اصفهان در آسمان عصر قابل رؤیت خواهد بود و حوالی ساعت ۱۷:۵۹ قابل رصد خواهد بود، سپس ساعت ۱۸:۴۴ حدود ۵۴ درجه بالاتر از افق جنوبی شما به بالاترین نقطه خود در آسمان خواهد رسید، حدود ساعت ۲۲:۴۹ نیز از دسترس خارج می‌شود.

نپتون طی هفته‌های بعد، هر شب چهار دقیقه زودتر به بالاترین نقطه خود در آسمان خواهد رسید و به‌تدریج در گرگ‌ومیش غروب ناپدید می‌شود.

بارش شهابی December Cassiopeid-2023

بارش شهابی December Cassiopeid-2023 از دهم تا هفدهم آذر فعال است و چهارشنبه، پانزدهم آذر به اوج خود می‌رسد؛ در طول این مدت هر زمان که نقطه تابشی شهاب‌باران در صورت فلکی آندرومدا بالای افق باشد، احتمال مشاهده شهاب‌ها افزایش پیدا می‌کند، هرچه نقطه تابش در آسمان بالاتر باشد، تعداد شهاب‌های قابل مشاهده بیشتر می‎‌شود.

بارش شهابی December Cassiopeid-2023 هر روز از غروب تا حدود ساعت ۰۶:۰۴ فعال خواهد بود، احتمالاً بهترین زمان برای مشاهده شهاب‌ها حوالی ساعت ۲۱:۰۰ است، زیرا در این زمان نقطه تابش به بالاترین حد خود در آسمان می‌رسد؛ در این زمان، چرخش زمین، اصفهان را در سمت بهینه در جهت شهاب‌های ورودی می‌چرخاند و تعداد شهاب‌هایی که به صورت عمودی به سمت پایین می‌بارد را به حداکثر می‌رساند. در زمان‌های دیگر، شهاب‌های کمتری بر فراز آسمان اصفهان می‌سوزند و تمایل دارند با زاویه مایل وارد جو شوند.

اوج بارش شهابی نزدیک به پدیده ماه نو رخ می‌دهد، بنابراین نور مهتاب کمترین تداخل را ایجاد خواهد کرد.

کد خبر 709771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.