آب رفتن سهم آسیایی نمایندگان ایران +  جزئیات قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان

با پایان یافتن مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، تکلیف هشت تیم راه‌یافته به مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها مشخص شد که از جمع سه تیم ایرانی، تنها سپاهان توانست به دور دوم راه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هفته ششم لیگ قهرمانان آسیا بالاخره دوشنبه و سه‌شنبه شب این هفته برگزار و سرنوشت تیم‌های صعودکننده با رقم خوردن نتایج جالبی رقم خورد.

دوشنبه شب از گروه C سپاهان ایران در مکه و ورزشگاه کینگ عبدالعزیز، به مصاف الاتحاد عربستان سعودی رفت. اگر شاگردان مورایس پیروز می‌شدند، با ۱۳ امتیاز به عنوان صدرنشین به مرحله حذفی می‌رفتند. آن‌ها اما علی‌رغم ارائه یک نمایش غرورانگیز، با نتیجه دو بر یک مغلوب شدند.

با این شکست، برای صعود سپاهان به عنوان یکی از تیم‌های برتر گروه‌ها، باید شرایط خاصی رقم می‌خورد. دست بر قضا تیم الفیصلی که یک بر صفر از شارجه عقب بود، با زدن دو گل در دقایق ۹۰ و ۹۷ کامبک زد تا شارجه از دور خارج شود و اصفهانی‌ها خوشحال شوند.

البته که سه‌شنبه شب هم باید پاختاکور کمتر از هشت گل به الفیحا عربستان می‌زد تا به این طریق حکم صعود طوفان زرد به مرحله بعد به‌طور رسمی امضا شود. جالب اینجاست که پاختاکور هم ابتدا با گل ارکینوف از حریف پیش افتاد، اما در ادامه با شکست چهار بر یک مواجه شد و این خبر برای پسران مورایس خوشحال‌کننده بود چون نه تنها نماینده ازبکستان موفق به زدن ۸ گل نشد، بلکه ۴ گل خورد تا سپاهان به جایش بلیت مرحله بعد را رزرو کند.

آب رفتن سهم آسیایی نمایندگان ایران+  جزییات قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان

در گروه E هم پرسپولیس ایران شب گذشته در ورزشگاه مملو از تماشاگر آزادی، میزبان الدوحیل قطر حذف شده بود، با توجه به برتری چهارگله الفیحای عربستان برابر پاختاکور در گروه A، تیم عربستانی با تفاضل مثبت ۲ رده دوم گروه خود را اشغال کرده بود و جواز صعود به مرحله بعد را داشت، این یعنی پسران یحیی که تفاضل‌شان مثبت یک بود، باید برای رفتن به مرحله حذفی حتماً الدوحیل را می‌بردند.

آنها اتفاقاً نمایش اولیه فوق‌العاده‌ای داشتند و دقیقه هفت با گل شهاب زاهدی پیش افتادند، اما گل دقیقه ۹ محمد مونتاری‌، آب سردی بر پیکر قرمزپوشان حاضر در استادیوم بود. دقیقه ۸۱ گولسیانی می‌توانست از روی نقطه پنالتی پرسپولیس را برنده کند، اما توپ او با بدشانسی به تیر خورد. دقیقه ۸۳ مایکل اولونگای تعویضی، گل دوم قطری‌ها را زد تا پس از نساجی دومین تیم کشورمان هم حذف شود.

لازم به یادآوری است که دو شب پیش، نساجی ایران هم از گروه D به مصاف الهلال عربستان رفت و در ریاض علی‌رغم یک نمایش سرافرازانه‌، دو بر یک به حریف پرآوازه باخت تا با شش امتیاز در رده سوم به کار خود پایان دهد.

قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی چه زمانی است؟

زمان قرعه‌کشی مرحله بعد هفتم دی خواهد بود؛ نکته جالب اینجاست که مراحل یک‌چهارم نهایی و نیمه‌نهایی بدون قرعه‌کشی و بر اساس تیم‌های برنده و بازنده برگزار خواهد شد.

لازم به یادآوری است که دیدارهای رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، روزهای بیست‌سوم و بیست‌وچهارم بهمن و دیدارهای برگشت هم سی‌ام بهمن و یکم اسفندماه انجام می‌شود.

ضمن اینکه تیم‌های سید یک و دو به شکل زیر هستند:

سید یک:

الهلال عربستان، النصر عربستان، الاتحاد عربستان، العین امارات

سید دوم:

نسف قارشی ازبکستان، سپاهان ایران، نوبهار نمنگان ازبکستان، الفیحا عربستان

آب رفتن سهم آسیایی نمایندگان ایران+  جزییات قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان

تیم‌هایی که داخل یک سید قرار گرفته‌اند، به یکدیگر نمی‌خورند، سپاهان در این مرحله به الاتحاد برخورد نخواهد کرد، اما به‌طور قطع از بین النصر عربستان، العین امارات یا الهلال عربستان، با یک تیم روبه‌رو خواهد شد.

بدون شک با توجه به ضعف خط دفاعی سپاهان، ژوزه مورایس اگر می‌خواهد با این تیم تا مراحل بالاتر برود و نتیجه بگیرد، باید فکری به حال آن کند تا در مواقع حساس گریبانگیر اصفهانی‌ها نشود.

کد خبر 709756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.