پوستر رویداد «مشاعره علوی» در بجنورد رونمایی شد

پوستر رویداد «مشاعره علوی» با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و جمعی از مسئولان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگاری ایمنا از خراسان شمالی، حجت الاسلام رضا نوری شامگاه _ سه‌شنبه چهاردهم آذر_ در آئین رونمایی از پوستر مشاعره علوی، اظهار کرد: در وصف حضرت علی (ع) حرف برای گفتن زیاد است و در این راستا اشعار بسیاری سروده شده است.

وی با اشاره به اینکه ایشان در جمیع اوصاف سرآمد بودند، افزود: حتی دشمنان این امام از جمله معاویه در تمجید ایشان بسیار سخن گفته اند.

امام جمعه بجنورد با اشاره به آیات متعددی که شأن نزولشان حضرت علی (ع) بود، گفت: با معرفی امام علی دین کامل شد لذا دین بدون این حضرت ناقص بوده و ارزشی ندارد.

حجت الاسلام نوری خاطرنشان کرد: یکی از علمای اهل سنت تولد امام علی در خانه خدا را نشانه این دانسته که بدون اعتقاد به ایشان، توحید نیز ناقص است.

وی با اشاره به آیه ولایت، گفت: قرآن می‌توانست مستقیم نام امام علی (ع) را بیاورد اما یکی از صفات ویژه ایشان را بیان کرد تا لوح تقدیری نیز به وی ارائه دهد.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: باید با تقوا و ترک گناه امام علی (ع) را یاری کرده و تلاش خود را کنیم تا به سیره ایشان نزدیک شویم.

وی شیعیان واقعی را شهدایی همچون سردار سلیمانی دانست و افزود: در حالی که حتی رئیس جمهور سوریه آماده خروج از کشور بود، یک شیعه وارد میدان شد و شرایط را تغییر داد.

سید باقر سیدی زاده، دبیر رویداد مشاعره علوی نیز در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: انجمن ادبی رهان با همراهی اساتیدی همچون سعید بیابانکی و مجتبی مجرد این رویداد را برگزار خواهد کرد.

وی بیان کرد: پنجم بهمن ماه آخرین مهلت ثبت نام در این رویداد بوده و ثبت نام محدودیت سنی ندارد.

سیدی زاده گفت: آزمون حذفی و نهایی این رویداد نیز اسفند ماه برگزار می‌شود.

کد خبر 709727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.