لزوم تخصصی شدن صنعت گردشگری در لرستان/ قلعه فلک‌الافلاک ثبت جهانی می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان بر لزوم تخصصی کردن صنعت گردشگری تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، احمدرضا دالوند امروز _سه‌شنبه چهاردهم آذر_ در همایش ملی گردشگری، فرهنگ، تمدن و تاریخ در دانشگاه لرستان به ظرفیت‌ها و موقعیت جغرافیایی استان در کشور اشاره و اظهار کرد: بر اساس آمار و دیتاهای هواشناسی لرستان به لحاظ بارندگی جزو سه استان پربارش کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: گردشگری یکی از اولویت‌های مهم استان است که با توجه به سند آمایش، تاکنون به خوبی به آن پرداخته نشده، بنابراین ضرورت دارد با توجه به چالش اشتغال و اینکه گردشگری به عنوان یکی از صنایع پردرآمد و اشتغال‌زا در دنیا تعریف شده است، به این صنعت توجه جدی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان ادامه داد: وجود بیش از ۱۰۰ پل تاریخی و ۶۰ آبشار دائمی و فصلی و وجود ۵ هزار اثر تاریخی که حدود ۲۶۰۰ اثر آن ثبت ملی شده ظرفیت بزرگی برای رونق گردشگری و ایجاد اشتغال است.

دالوند بر لزوم تخصصی کردن صنعت گردشگری در استان تاکید و خاطرنشان کرد: ایجاد شهرک‌های تخصصی سلامت و کشاورزی یکی از اولویت‌های گردشگری در استان است که اهمیت شایانی در رونق گردشگری، اقتصاد و اشتغال دارد.

وی ثبت جهانی مجموعه تاریخی قلعه فلک‌الافلاک و دره تاریخی خرم را از مهم‌ترین موارد جذب گردشگرهای برون مرزی برشمرد و تصریح کرد: سال جاری تنها سهمیه ایران برای ثبت جهانی در کشور به این بنای تاریخی اختصاص داده شده است که پس از تملک کامل قلعه فلک‌الافلاک این اثر ثبت جهانی می‌شود.

کد خبر 709719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.