راه‌اندازی داشبورد تخلفات شهری مشهد

مدیر پروژه شهر ترمیمی شهرداری مشهد از راه‌اندازی داشبورد تخلفات شهری مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، جعفر سروی اظهار کرد: بعد از آسیب‌شناسی برنامه‌هایی که تا امروز در شهر ترمیمی داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که برای سیاست‌گذاری و افزایش اثربخشی برنامه‌های شهر ترمیمی، نیازمند آمار و اطلاعات دقیق هستیم، همچنین بخشی از بودجه شهر به صورت غیرهدفمند صرف رفع و رجوع تخلفات شهری می‌شود که اگر آمار دقیقی داشته باشیم، این موضوع هدفمند می‌شود.

وی ادامه داد: در بسیاری از کشورهای دنیا اطلسی از تخلفات شهری تهیه و در آن مشخص می‌شود که آن شهر درگیر چه جرایم و تخلفاتی است، این تخلفات در کدام نقاط بیشتر است و چطور باید کنترل شود، اما لازمه تهیه این اطلس، داشتن یک داشبورد از این جرم‌ها و تخلفات است که تا امروز در ایران چنین داشبوردی تهیه نشده است.

مدیر پروژه شهر ترمیمی شهرداری مشهد گفت: در مشهد برای اولین‌بار در کشور کار راه‌اندازی این داشبورد را از سال گذشته و با تهیه فهرستی از جرایم و تخلفات شهری آغاز کردیم.

سروری تصریح کرد: تا امروز ۸۹ تخلف شهری را در مشهد شناسایی کرده‌ایم که همه تخلفات شهری با جزئیات در آن ثبت می‌شود و ما در دبیرخانه شهر ترمیمی بر مبنای آن عمل می‌کنیم.

کد خبر 709708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.