فعالیت ۳ هزار موسسه پزشکی در کرمانشاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به دریافت گزارش‌های مردمی حوزه بهداشت و درمان توسط سامانه ۱۹۰ گفت: سه هزار موسسه پزشکی در کرمانشاه فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، قباد محمدی ظهر امروز _سه‌شنبه، چهاردهم آذر_ در نشست قضائی_پزشکی با هدف بررسی وضعیت حقوق عامه در نظام سلامت استان و بررسی وضعیت حقوقی نظام سلامت که در دادگستری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: استان کرمانشاه به لحاظ کادر درمان مجرب و زیرساخت‌های درمانی گوناگون در وضعیت خوبی قرار دارد و با برنامه‌های پیش رو این شرایط بیش از گذشته ارتقا می‌یابد.

وی با اشاره به برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی برای ارتقا زیرساخت‌های درمانی شهری و روستایی، افزود: طی یک سال گذشته ۵۰ پروژه درمانی تکمیل شده و ۱۰۰ پروژه دیگر نیز در دست اجرا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: استان کرمانشاه به دلیل برخورداری از امکانات مناسب درمانی پذیرای بیمارانی از استان‌های مجاور است که تعداد آن‌ها روزانه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ بیمار است.

محمدی با بیان اینکه اعزام بیمار به تهران و سایر شهر را نداریم، خاطرنشان کرد: احداث مرکز جامع درمان سرطان غرب کشور، مرکز پیوند مغز استخوان اطفال، مرکز سلول درمانی از جمله مهم‌ترین پروژه‌های درمانی است که کرمانشاه را حوزه درمان در غرب کشور بی نیاز می‌کند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون طرح پزشک خانواده پس از سال‌ها در حال اجرا است که در شهرستان کنگاور به صورت کامل اجرایی شده است و همچنین غربالگری سلامت شامل دیابت و فشار خون بالا نیز همزمان با سراسر کشور در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه سه هزار مؤسسه پزشکی داریم و نظارت بر آن‌ها مستلزم داشتن نیروی انسانی زیاد است، گفت: بازرسی از تمام مؤسسات پزشکی کار دشواری است، اما سامانه ۱۹۰ با هدف جمع‌آوری گزارش‌های مردمی راه‌اندازی شده تا بتوانیم نظارت بهتری را داشته باشیم و گزارشات تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت.

کد خبر 709699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.