لزوم تقویت مشارکت عمومی در جهت ساماندهی نماهای شهری

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: برای ساماندهی نماهای شهری در راستای رسیدن به هدف شهرسازی و معماری اسلامی به دنبال تقویت مشارکت عمومی هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، مجید متین فر امروز -سه‌شنبه چهاردهم آذر- در نشست دبیران ستادهای راهبردی حوزه علمیه با شهردار قم با اشاره به اهمیت شهرسازی اظهار کرد: شهرها زمانی آباد می‌شود که مردم، شهر خود را دوست داشته باشند.

وی افزود: در همین راستا شهرسازی به عنوان مبحثی که بیانگر تأثیر متقابل انسان، فرهنگ، روش زیست و محیط زیست بر یکدیگر و رسیدن مردم جامعه اسلامی به هویت و اطلاع از فرهنگ و اخلاق اسلامی مردم است، نقش مهمی برعهده دارد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم اضافه کرد: تهیه الگوی بومی بر پایه آموزه‌های اسلامی و متناسب با بستر الگوی ایرانی اسلامی، از اهمیت بالایی برخوردار است و فضاهای شهری گذشته از استقلال، شخصیت و هویت ویژه خود برخوردار هستند.

متین‌فر با اشاره به مفاهیم تعلق خاطر و حس شهروندی گفت: امروزه با سعی بر رعایت شهرسازی بومی، شهرهای ما به سوی هویت مطبوع گام خواهد برداشت و در این میان شهر قم که از میراث و دستاوردهای فرهنگی غنی است، سعی بر لزوم شناخت هویت فرهنگ اصیل گذشته ایرانی و احیای فرهنگ ایرانی در قالب شهرسازی و معماری اسلامی ضرورتی انکارناپذیر است.

وی یادآور شد: تاکید بر تقویت معماری و شهرسازی اسلامی به ویژه در ساماندهی سیما و منظر شهری از اقدامات مهم در پیش روی مجموعه شهرداری است و در همین راستا اقداماتی که در برنامه‌ریزی‌ها اولویت دارد به عنوان سرفصل‌های اصلی کاری ما در این حوزه است.

معاون امور معماری و شهرسازی شهرداری قم در پایان خاطر نشان کرد: از اقداماتی که در برنامه کاری مجموعه شهرسازی قرار گرفته می‌توان به تقویت مشارکت عمومی برای ساماندهی نماهای شهری، افزایش کیفیت ساخت و سازهای شهری، استخراج ضوابط از طرح‌های بدنه‌سازی و اعمال در کنترل نماها، روان‌سازی فرایندهای بررسی و کنترل نما و افزایش آگاهی معماران و طراحان اشاره کرد.

کد خبر 709672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.