دانشگاه مسئولیت تمدن‌سازی را برعهده دارد

وزیر کشور با تاکید بر اینکه دانشگاه مسئول تمدن‌سازی است، گفت: انتظارات ذکر شده از دانشجویان در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، احمد وحیدی ظهر امروز _سه‌شنبه چهاردهم آذر_ در نشست از آرمان تا واقعیت در جمع دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: به دلیل جایگاه علمی که به مدد دانشجو و دانشجویان پیدا کرده‌ایم دشمنان ملت می‌خواهند دانشگاه را از فعالیت بازدارند، امروز دانشگاه‌های کشور مسئولیت تمدن‌سازی را برعهده دارند و وقتی از تمدن نوین اسلامی، ایران قوی، مرجعیت علمی، کسب کرسی‌های بزرگ مهم فکر و اندیشه صحبت به میان می‌آید بار آن بر عهده دانشگاه و دانشجو است.

وی افزود: انتظارات ذکر شده از دانشجویان در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است، اگر نهضت علمی ایران اسلامی دنیا را انگشت به دهان گذاشته، ریشه آن دانشگاه‌ها هستند که در برخی حوزه‌های علمی در بین چهار تا پنج قدرت اصلی دنیا قرار گرفته‌ایم.

وزیر کشور با تاکید بر مبارزه با جریانات فساد در کشور اضافه کرد: مبارزه با فساد از اولویت‌های دولت است، با جدیت با فساد برخورد می‌کنیم، چرا که در نظام اسلامی ما وجود جریان‌های فاسد قابل قبول نیست.

وحیدی تصریح کرد: همه مردم باید از مجرای قانونی اعتراض خود را بیان کنند، بر اساس دستورالعملی که در این خصوص صادر شده است ما طرفدار نقد و اعتراض قانونی هستیم آن چیزی که مهم است، رعایت قانون است.

اتباع خارجی در کشور باید ساماندهی شوند

وی توضیح داد: ریشه وجود اتباع خارجی برمی‌گردد که این افراد به دلیل قدرت‌های جهانی آواره شده‌اند، مردم ما انسان‌دوست هستند و این عزیزان را با آغوش باز پذیرفتند، اتباع خارجی نیز به صورت موقت اینجا هستند و وقتی بستر آماده شد باید به کشور خود بازگردند، اتباعی که مجوز ندارند باید برگردانده شود و کسانی هم که مجوز دارند باید سامان‌دهی شوند.

وزیر کشور اضافه کرد: بارش‌ها در سال گذشته خیلی تند بود و اگر اتفاقاتی که برای بهسازی فاضلاب انجام نشده بود، امسال نیز وقایع سال‌های گذشته رخ می‌داد و تکرار می‌شد

انعقاد قرارداد خارجی برای راه‌اندازی واگن‌های قطار شهری

وحیدی با اشاره به پروژه‌ی قطار شهری اهواز با اشاره به اینکه با همت استاندار خوزستان اجرای این پروژه دوباره آغاز شده است، گفت: امیدواریم تا کمتر از یکسال دیگر زیر ساخت‌های پروژه‌ی قطار شهری تکمیل شود، برای راه‌اندازی واگن‌ها نیز قرارداد خارجی منعقد شده است.

وی توضیح داد: در حال حاضر ما نزدیک به ۱۴۵ میلیون لیتر مصرف بنزین داشتیم و راهکار این است که باید اقداماتی انجام داد که بنزین به صورت بهینه مصرف شود و الگوی مصرف بهینه ترویج شود.

وزیر کشور با بیان اینکه الگوی مصرف بنزین در کشورمان درست نیست، گفت: البته ظرفیت تولید بنزین نیز افزایش یافته و به ۲۰ میلیون لیتر در روز رسیده است و برای انتقال این حجم از بنزین نیز باید از چندین هزار تانکر نفتی در سطح کشور استفاده کرد، امروز دانشجویان باید برای این ناترازی مصرف بنزین الگو ارائه دهند.

وحیدی تاکید کرد: از آن جایی که فلرهای نفتی آلودگی زیادی دارند، دولت برای جمع‌آوری آن‌ها تلاش زیادی می‌کند، وزارت نفت باید در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهد و از قدرت قوه قضائیه برای تمام صنایع آلاینده باید استفاده کرد تا صنایع باید به سمت صنعت سبز حرکت کنند.

کد خبر 709658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.