استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه فضای سبز قم

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: توسعه فضای سبز شهر قم با توجه به محدودیت‌های اقلیمی با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، مهدی اصفهانیان مقدم امروز _سه‌شنبه چهاردهم آذر_ در نشست دبیران ستادهای راهبردی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با شهردار قم که در سالن جلسات رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: در شهر قم سالانه بیش از ۱۷ مناسبت ملی و مذهبی برگزار و بیش از ۲۰ میلیون زائر و مسافر سالانه به شهر قم رفت‌وآمد دارند.

وی با بیان اینکه طبق تأکیدات شهردار قم، در کنار ارائه خدمات و تأمین امکانات رفاهی برای زائران، توجه ویژه‌ای به رویکردهای فرهنگی و اجتماعی زائران می‌شود، افزود: به‌عنوان نمونه در جشن‌های نیمه شعبان و در کمتر از ۴۸ ساعت که پذیرای حدود ۳ تا ۴ میلیون بودیم، در کنار تأمین زیرساخت‌ها تلاش شد با استفاده از ظرفیت‌های مردمی، مساجد، حوزه، گروهای جهادی و … ظرفیت‌های فرهنگی این حرکت ملی را نیز مورد توجه قرار گیرد و تا حدود زیادی توانستیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم با تأکید بر اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حجاب و عفاف در دستور کار مدیریت شهری قم قرار دارد، ادامه داد: در برگزاری مراسم ایام مختلف نیز مردم‌محوری و مسجدمحوری دو رویکرد اساسی است و هرکجا از این ظرفیت‌های مردمی استفاده شد، توانسته‌ایم تأثیرگذار باشیم و رسالت‌های خود را به بهترین شکل اجرایی کنیم.

اصفهانیان مقدم توجه به رویکردهای دینی شهر و ظرفیت‌های مذهبی را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: مدیریت شهری در سال‌های گذشته تلاش‌های فراوانی برای به فعل تبدیل کردن این ظرفیت‌ها انجام داده و طبق برنامه راهبردی موفقیت‌های خوبی نیز در این زمینه کسب کرده است.

وی دفن مستقیم زباله و پسماند شهری در قم را مورد اشاره قرار داد و گفت: روزانه حدود ۷۵۰ تن پسماند در سطح شهر قم جمع‌آوری می‌شود که قم نخستین شهر کشور بوده که تمام این حجم از پسماند را پردازش کرده و هیچ زباله‌ای قبل از پردازش دفن نمی‌شود.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه شهر قم رتبه سوم سرانه فضای سبز شهری را در بین شهرهای کشور دارد، مطرح کرد: این حجم از توسعه در سال‌های گذشته با توجه به محدودیت‌های خاک و آب و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان‌ها انجام‌شده است.

کد خبر 709657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.