آتش‌سوزی این جنگل از سال ۲۰۲۲ هنوز ادامه دارد

آتش‌سوزی جنگلی که در سال ۲۰۲۲ در جنوب غربی فرانسه آغاز شد و صدها هکتار از جنگل‌ها را نابود کرد، همچنان در زیر زمین ادامه دارد و علت این تداوم، وجود معدن زغال‌سنگ است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، آتش‌سوزی جنگل‌های جنوب غربی فرانسه که در تابستان ۲۰۲۲ شروع شد، همچنان ادامه دارد. بخش بزرگی از جنگل هاستنس در منطقه ژیروند، تقریباً یک سال و نیم است که در زیر زمین در آتش می‌سوزد. رسوبات موجود در این منطقه باعث شده است آتش‌سوزی در حدود ۲۰ هکتار ادامه پیدا کند و اگر خشکسالی جدیدی رخ دهد آتش دوباره به سطح زمین می‌آید. مسئولان زیست محیطی ژیروند زمانی که پوشش گیاهی دوباره شروع به رشد می‌کند، آن را قطع می‌کنند تا از شروع دوباره آتش‌سوزی در سطح زمین پیشگیری کنند. مقامات محلی نیز در تلاش برای محافظت از کوهنوردان، این منطقه از جنگل را بسته نگه داشته‌اند، زیرا ممکن است مردم در چاله‌های خاکستر فرو روند.

آتش‌سوزی این جنگل از سال ۲۰۲۲ هنوز ادامه دارد

چرا آتش‌سوزی هنوز ادامه دارد؟

منطقه‌ای که دریاچه هاستنس را احاطه کرده است، یک معدن قدیمی نوعی زغال‌سنگ است؛ بنابراین تا زمانی که منبع اکسیژن موجود باشد، این معدن در زیر زمین به سوختن ادامه می‌دهد. سازمان محیط زیست ژیروند در ماه دسامبر اعلام کرد، اگرچه فرانسه در هفته‌های اخیر شاهد باران‌های شدید بوده است، اما دمای بخش‌هایی از خاک جنگل به ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد رسیده است. زیرا هنوز زغال‌سنگ در زمین وجود دارد و بخاطر سیستمی از تونل‌ها که توسط ریشه‌های درختان ایجاد می‌شود، جریان زیرزمینی هوا باعث تداوم آتش‌سوزی می‌شود. خاموش شدن آتش بستگی به مقدار سوخت موجود در زیر زمین دارد. با توجه به اینکه معدن زغال‌سنگ سنترالیا در شرق ایالات متحده، حداقل ۶۰ سال است که آتش در آن شعله‌ور است، ممکن است آتش در این منطقه نیز برای مدتی طولانی ادامه یابد. به همین دلیل سازمان محیط زیست ژیروند تصمیم دارد در سال ۲۰۲۴ با همکاری سازمان زمین‌شناسی فرانسه، مقدار زغال‌سنگ قهوه‌ای موجود در زیر زمین، همچنین مقداری از زغال‌سنگ قهوه‌ای که پیش‌تر سوزانده شده است را تخمین بزنند.

آتش‌سوزی این جنگل از سال ۲۰۲۲ هنوز ادامه دارد

کد خبر 709637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.