ضرورت مناسب‌سازی سطح شهر برای دسترسی معلولان به همه امکانات

استاندار خراسان شمالی گفت: مناسب‌سازی سطح شهر برای دسترسی کامل معلولان به امکانات امری ضروری است و مدیران در این راستا تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد امروز _سه‌شنبه چهاردهم آذر_ در همایش روز جهانی معلولان اظهار کرد: استفاده از توانمندی‌های معلولان باید در جامعه ظهور و بروز داشته باشد.

وی افزود: سطح زندگی در محیط شهری و روستایی باید برای همه افراد یکسان باشد و نه اینکه صرفاً یک قشر خاص برخوردار باشند و این امر باید به باور عمومی و فرهنگ بدل شود.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه مناسب‌سازی‌ها برای افراد معلول باید به‌درستی انجام شود، تصریح کرد: همه افراد حتی معلولان از لذت زندگی باید بهره‌مند شود، بنابراین شهرداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی فضاها را برای همه افراد قابل دسترس کنند.

حسین‌نژاد با تاکید بر ارتباط تنگاتنگ با جامعه معلولان گفت: مجموعه استانداری و دستگاه‌های اجرایی این اقدامات را برای معلولان تسهیل کنند.

وی اضافه کرد: اگر خداوند یک توانایی را از شخص بگیرد جایگزین آن توانایی بالاتری در فرد است، بنابراین نباید و نمی‌توانیم توان معلولان را نادیده بگیریم و نادیده گرفتن این توانمندی‌ها، نادیده گرفتن خلقت‌های خدا است.

کد خبر 709614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.