راه‌اندازی گشت‌ ویژه کنترل خودروهای دودزا در اصفهان / آخرین جزئیات طرح زوج و فرد

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان از راه‌اندازی گشت‌های ویژه کنترل خودروهای دودزا و دارای نقص فنی با افزایش آلودگی هوای شهر اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ علی‌اصغر زارع اظهار کرد: تیم‌های ویژه کنترل خودروها و موتورسیکلت‌های دودزا و دارای نقص به‌صورت محسوس و نامحسوس در سطح شهر اصفهان به گشت‌زنی می‌پردازند و با استفاده از دستگاه هوشمندی که در اختیار دارند میزان آلایندگی خودروها را مورد سنجش قرار می‌دهند.

وی افزود: این تیم‌ها از تردد خودروهای دودزا و دارای نقص فنی در سطح شهر جلوگیری می‌کنند و در صورت مشاهده، پلاک آنها فک و پلاک تعمیری روی آنها نصب می‌شود که باید در کمترین زمان به یکی از مراکز و تعمیرگاه‌های مجاز مراجعه، نسبت به رفع عیب و نقص خودروی خود اقدام و سپس برای دریافت پلاک اصلی خود به پلیس راهور مراجعه کنند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به طرح زوج و فرد از درِ منزل گفت: این طرح از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۳:۰۰ و ۱۶:۰۰ تا ۲۱:۰۰ اجرا می‌شود و تمام خودروهایی غیرمجازی که در این ساعات تردد کنند، توسط دوربین‌ها و مأموران پلیس راهور که در سطح شهر مستقر هستند اعمال قانون می‌شوند.

وی عنوان کرد: جریمه خودروهایی که به صورت غیرمجاز وارد طرح شوند ۱۰۵ هزار تومان است؛ همچنین خودروهای فاقد معاینه فنی هم حق تردد در سطح شهر را ندارند و در صورت عبور از خیابان‌ها توسط دوربین‌های نظارتی اعمال قانون می‌شوند که جریمه هر بار عبور از مقابل دوربین هم ۵۰ هزار تومان است.

سرهنگ زارع افزود: به رانندگانی که از وقت معاینه فنی آنها گذشته توصیه می‌کنیم به یکی از مراکز معاینه فنی مراجعه و نسبت به اخذ برگ سلامت خودروی خود اقدام کنند.

وی کاهش آلودگی هوا را نیازمند عزم همگانی و مشارکت همه‌جانبه از سوی مردم و همه دستگاه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: محدودیت استفاده از تردد اتومبیل‌های شخصی در خیابان‌ها و توسعه وسایل نقلیه عمومی، تمرکز نداشتن کارهای اداری در یک شهر، انتقال صنایع و کارخانه‌ها و کارگاه‌های آلوده‌کننده هوا به خارج از شهر، گسترش فرهنگ استفاده از مترو، تبدیل خودروها و موتورسیکلت‌های بنزینی به هیبریدی، معاینه فنی اتومبیل‌ها هر سه ماه یک‌بار و خارج کردن هرچه زودتر خودروهای فرسوده از چرخه ترافیک عوامل مهمی هستند که می‌توانند به کاهش آلودگی هوا کمک بسیاری کنند.

کد خبر 709608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.