آزادسازی ۵۰۰ میلیاردی اراضی ملی در بندرعباس

فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف یک فقره زمین‌خواری و تصرف اراضی ملی به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان و به نقل از پایگاه خبری پلیس هرمزگان، سردار علی اکبر جاویدان اظهار کرد: در پی وصول شکایتی از اداره منابع طبیعی شهرستان بندرعباس مبنی بر تصرف اراضی دولتی توسط دو متهم با شیوه و شگرد کانال کشی و زهکشی، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور رسیدگی کارشناسان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی قضائی و با حضور کارشناس منابع طبیعی به محل اعزام که با بررسی‌های میدانی صورت گرفته مشخص شد دو متهم این پرونده در یکی از روستاهای بندرعباس اقدام به اخذ مزرعه پرورش میگو کرده و در کنار مزرعه بدون توجه به قوانین و مقررات و اخذ مجوزهای لازم میزان ۳۲۶ هزار و ۱۱۵ متر مربع از اراضی دولت را با شگرد کانال کشی و زهکشی تصرف کرده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی استان با بیان اینکه حفظ و حراست از بیت‌المال و اراضی ملی یکی از اولویت‌های مهم مأموریتی پلیس است، تصریح کرد: در این رابطه متهمان ضمن اعتراف به جرم ارتکابی، با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.

جاویدان اضافه کرد: ارزش اراضی ملی کشف شده در این عملیات برابر اعلام نظر کارشناسان مربوطه ۵۰۰ میلیارد ریال است.

وی بر مبارزه جدی با زمین‌خواران و افرادی که به هر نحوی اقدام به تصرف اراضی ملی می‌کنند، تاکید کرد و از مردم خواست در صورت اطلاع یا برخورد با این گونه موارد، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کد خبر 709604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.