راه ۸۴۳ شهید نیروی انتظامی در آذربایجان‌شرقی ادامه دارد

رئیس سازمان عقیدتی‌، سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: ما باید ادامه‌دهنده راه ۸۴۳ شهید نیروی انتظامی در استان آذربایجان‌شرقی باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سیدعلی‌رضا ادیانی ظهر امروز _سه‌شنبه چهاردهم آذر_ در آئین گرامیداشت ۸۴۳ شهید انتظامی در آذربایجان‌شرقی با بیان این مطلب اظهار کرد: خدای متعال در قرآن کریم، در فاصله کوتاه دو مرتبه سخن از شهدا را به میان آورده است؛ نباید کسی به خود اجازه دهد که بیان کند شهیدان مرده‌اند. اینها زنده‌اند و جان و سرمایه خود را به خدای متعال تقدیم کردند.

وی افزود: شهیدان جان خود را از دست دادند تا به حیات ابدی و دائمی دست یابند و امروز ما برکات شهیدان را در جای‌جای کشور مشاهده می‌کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی‌، سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ادامه با بیان اینکه این‌گونه تجمعات برای شهیدان با اذن سیدالشهدا (ع) صورت می‌گیرد، تصریح کرد: امام حسین (ع) چنین اجتماعاتی را رقم می‌زند و کسی گمان نکند به دعوت و اذن او مردم در این محافل حاضر می‌شوند.

ادیانی با بیان اینکه هر شهید یک علم و چراغ فروزنده کشور است، اذعان کرد: شهیدان زنده‌اند و حتی جای آرامیدن خود را خودشان انتخاب می‌کنند و با حضور در شهرها به ما این پیام را می‌دهند که اگر دنیا و مقامتان، شما را از انتظار به شهادت بازداشته، نکات مهمی را یادآور کنند.

وی ادامه داد: شهیدان گمنام با استخوان‌های پوسیده به شهرها می‌آیند و برای مردم یادآور می‌شوند که جان خود را در راه دین و ارزش‌های اسلام، همچنین آرمان‌های ملت ایران فدا کردند.

رئیس سازمان عقیدتی، سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: ما باید از راه و رسم شهیدان تاسی کنیم؛ برگزاری چنین یادواره‌هایی پرچم پرافتخار شهیدان را در قله کشور پررنگ‌تر می‌کند.

در ادامه این کنگره، سردار علی محمدی، فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه امنیت و نظم جامعه مدیون خون شهداست، اظهار کرد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی بیش از ۱۴ هزار شهید و ۲۰ هزار جانباز را تقدیم کشور کرده است که از این میزان ۸ هزار نفر در هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیدند و بیش از ۵ هزار نفر نیز جان خود در راستای تأمین امنیت مردم از دست دادند.

وی با بیان اینکه ۸۴۳ شهید نیروی انتظامی در آذربایجان‌شرقی وجود دارد، اضافه کرد: این استان بیش از هزار جانباز نیروی انتظامی را به کشور تحویل داده است.

رئیس سازمان عقیدتی، سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه باید راه شهیدان را در کشور ادامه دهیم، گفت: کارکنان نیروی انتظامی با شهدا و خانواده‌های شهدا و جانبازان دست پیمان داده‌اند و یاد شهدا ما را در انجام مأموریت‌های سنگین حمایت می‌کند.

کد خبر 709579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.