استفاده خوراکی از نمک دریاچه مهارلو ممنوع است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بهداشتی شیراز گفت: نمک دریاچه مهارلو صددرصد غیربهداشتی است و استفاده خوراکی از آن ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، سید وحید حسینی امروز _سه‌شنبه چهاردهم آذر_ در نشست خبری خود با خبرنگاران از با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت در سطح استان فارس اظهار کرد: از بیماری‌هایی که به صورت قطعی و آرام جامعه را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد که به عنوان بیماری‌های غیرواگیر شناخته می‌شوند، چهار بیماری پرفشاری خون، دیابت، سرطان‌ها و بیماری‌های مزمن است که عامل اصلی مرگ‌ومیر در جامعه هستند.

وی افزود: این چهار گروه بیماری ابتدا نیاز به شناخت و پس از آن درمان و پیشگیری دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بهداشتی شیراز با تاکید بر اینکه برای شناخت این چهار گروه بیماری باید همواره اقدام کرد، گفت: در این راستا با مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی امکانات و تجهیزات تجمیع می‌شود و در قالب یک پویش این شناخت صورت می‌گیرد که در این خصوص پویش ملی سلامت از بیستم آبان آغاز شده است و تا بیستم دی در سطح استان فارس برگزار می‌شود.

حسینی ادامه داد: در اجرای طرح پویش ملی سلامت در نظر داریم تا همه افرادی که در معرض خطر هستند، با بررسی فشار خون و دیابت شهروندان، اطلاع‌رسانی به افراد و پزشکان خانواده متخصص به جهت درمان افراد اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح در صدد هستیم تا با پیشگیری از بیماری‌ها که با اصلاح روش زندگی، استفاده از نمک کمتر برای بیماری پر فشاری خون، قند و چربی کمتر برای بیماری‌های قند خون و شناخت عوارض این بیماری‌ها که اغلب بیماری‌های قلبی عروقی، سکته‌های مغزی، سرطان‌ها و بیماری‌های کلیوی و بیماری اندام تحتانی است، شناسایی شوند و در مراحل اولیه درمان آنها کامل‌تر انجام شود.

نمک دریاچه مهارلو صددرصد غیربهداشتی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بهداشتی شیراز در ادامه سخنان خود با اشاره به موضوع مطرح شده در فضای مجازی پیرامون استفاده از نمک دریاچه مهارلو تصریح کرد: نمک دریاچه مهارلو صددرصد غیربهداشتی است و استفاده خوراکی از آن کاملاً ممنوع است.

حسینی تاکید کرد: نمک این دریاچه فقط برای مصارف صنعتی کاربرد دارد و به دلیل ورود فاضلاب استان به این دریاچه که این فاضلاب حاوی موادی همچون آرسنیک، آنتی‌بیوتیک و مواد سرطان‌زا است که در این نمک وجود دارد، به هیچ عنوان این نمک قابل استفاده خوراکی نیست.

وی افزود: با تاکید استاندار فارس و اقدامات پیشگیرانه که دستگاه‌های متولی استان در این خصوص داشتند، از توزیع آن به عنوان نمک خوراکی جلوگیری شده است و در چرخه تولید نمک خوراکی نیست.

کد خبر 709568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.