طلب ۶ هزار میلیارد تومانی شهرداری قم از دولت

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به مطالبه شش هزار میلیارد تومانی شهرداری قم از دستگاه‌های استانی، خواستار پرداخت این مطالبات توسط دولت شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، محسن محرری در صد و یازدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر مقدس قم که در ساختمان شهید زین‌الدین برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، با اشاره به گرامیداشت روز معلولین، اظهار داشت: توسعه شهر تنها احداث بزرگراه نبوده و باید رفاه همه شهروندان با نگاه عدالت محور تأمین شود.

وی توجه به فراهم کردن شرایط مطلوب برای معلولین برای استفاده از خدمات شهری را مطرح کرد و افزود: باید آموزش‌های لازم نیز به این افراد داده شود تا بتوانند بیشترین خدمات را در شرایط مطلوب و ایمن دریافت کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر قم همچنین به بازدید از پروژه‌های سرمایه‌گذاری نیز اشاره کرد و گفت: توجه به حوزه سرمایه‌گذاری می‌تواند بسیاری از مشکلات مدیریت شهری را در تأمین بودجه برطرف کند.

افزایش سهم سرمایه گذاری از بودجه شهرداری قم

محرری به اتمام دو پروژه ۳۰ واحدی و ۹۰ واحدی مسکونی اشاره کرد و گفت: با توجه به محدودیتی که در شهرداری در دریافت عوارض و کسب درآمد در این حوزه دارد باید در این بخش تمرکز بیشتری به وجود بیاید تا شهرداری بتواند از سهم خود در این بخش در پروژه‌ها هزینه کند.

وی تأکید کرد: باید سهم حوزه سرمایه‌گذاری در بودجه سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کند و تمرکز تأمین منابع مالی شهرداری به‌صورت پایدار در این حوزه در نظر گرفته شود.

منوریل دولتی تمام شود

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به جلسه رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در استانداری قم، گفت: در این جلسه بر تکمیل دو پروژه مونوریل و فرودگاه تأکید شد و مدیریت استان بر تکمیل فرودگاه با منابع داخلی استان اذعان داشت اما در مورد مونوریل استان و مدیریت شهری قادر به تأمین منابع آن نیستند.

محرری اضافه کرد: پروژه مونوریل از ابتدا نیز یک پروژه ملی بوده و باید منابع آن از طرف دولت تأمین شود و راه‌اندازی آن تا مصلی هیچ توجیه اقتصادی و حمل‌ونقلی نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری بر تکمیل این پروژه تا پردیسان اصرار دارد و باید این مسیر تا پردیسان اجرا شود تا بتواند مشکلات حمل‌ونقلی این مسیر را برطرف کند.

مطالبات شهرداری قم از دولت

رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم با اشاره به مطالبات مدیریت شهری از دستگاه‌های دولتی، تاکید کرد: مدیریت شهری عددی بالغ‌بر ۶ هزار میلیارد تومان از دستگاه‌های اجرایی استان طلب کار است که پرداخت آن خارج از توان دستگاه‌ها است و دولت باید تدابیری برای پرداخت این مطالبه بیندیشد.

محرری مطالبه مدیریت شهری از اداره کل شهرسازی را نیز مطرح کرد و گفت: مطالبه شهرداری از تجاری پردیسان در مسیر خود قرارگرفته اما نیاز به پیگیری و رسیدگی دارد تا در کمترین زمان محقق شود.

کد خبر 709567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.