ساماندهی دست‌فروشان سنندج نیازمند همراهی همه دستگاه‌ها است

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر سنندج هماهنگی میان ادارات را یکی از مهم‌ترین راه‌حل‌ها برای رفع معضلات شهری دانست و گفت: با توجه به گستردگی و میزان قابل توجه دستفروشان در سطح شهر سنندج، ساماندهی وضع موجود علاوه بر همت شهرداری، همراهی سایر دستگاه‌ها را نیز می‌طلبد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، سیف‌الله رضایی امروز _سه‌شنبه چهاردهم آذر_ در جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر که در راستای ساماندهی دست‌فروشان میدان انقلاب و پیاده‌راه فردوسی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: معضل اجتماعی دست‌فروشی در پیاده‌راه فردوسی و میدان انقلاب تا چهارراه طالقانی بسیار افزایش یافته که باعث ایجاد بی‌نظمی‌های بسیاری در هسته مرکزی شهر سنندج شده است.

وی افزود: هرچه به پایان سال نزدیک‌تر می‌شویم این معضل اجتماعی بیشتر شده و باعث ایجاد گره‌های ترافیکی در شهر سنندج و نارضایتی مردم، کسبه و بازاریان و حتی خود دست‌فروشان شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر سنندج با بیان اینکه دست‌فروشی کسب و کاری غیررسمی بوده که بیکاری و مشکلات اقتصادی از جمله دلایل اصلی روی آوردن به آن است، گفت: این پدیده در کل کشور وجود دارد اما چون استان کردستان یک استان صنعتی نیست، این مسئله هم مزید بر علت شده است.

رضایی تاکید کرد: حفظ آرامش و آسایش مردم برای ما امری مهم است و در کنار آن معیشت خود دست‌فروشان نیز باید مورد توجه قرار گیرد که باید با اتخاذ طرح‌های کارشناسی این قشر حمایت شوند چون به دلیل شرایط اقتصادی موجود، نمی‌توان به صورت کلی دست‌فروشی را از سطح جامعه حذف کرد.

ساماندهی دست‌فروشان سنندج نیازمند همراهی همه دستگاه‌ها است

وی به ضرورت تشدید نظارت‌ها از سوی مدیریت شهری در راستای ساماندهی دست‌فروشان شهر سنندج تاکید کرد و گفت: هرچند مقابله با سد معبر وظیفه شهرداری است اما با توجه به گستردگی و میزان قابل توجه دست‌فروشان در سطح شهر سنندج، ساماندهی وضع موجود همراهی سایر دستگاه‌ها را نیز می‌طلبد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر سنندج، همراهی و هماهنگی بین ادارات و دستگاه‌ها را یکی از مهمترین راه‌حل‌ها برای رفع معضلات شهری دانست و خاطرنشان کرد: ما منکر حمایت از قشر کم درآمد به‌ویژه حمایت از دست‌فروشان نیستیم اما نظم نیز باید در شهر حاکم شود.

کد خبر 709552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.