چهره و هویت آمستردام در ۲۰۲۴ متحول می‌شود

آمستردام به طور جدی در تلاش است تا چهره و شهرت خود را متحول کند و ویژگی‌هایی را به گردشگران معرفی کند که پایتخت هلند را به شهری قابل زندگی تبدیل کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، وب‌سایت رسمی شهرداری آمستردام اعلام کرد که قوانین جدیدی برای زندگی در شهر از اول ژانویه ۲۰۲۴ اعمال خواهد شد. مأموریت اساسی پایتخت هلند برای سال ۲۰۲۴ تبدیل شدن به شهری فراگیرتر برای ساکنان است. هلند قصد دارد این تصور را که آمستردام فقط یک پارک موضوعی جذاب برای گردشگران است، از اذهان پاک کند و ویژگی‌های زیست‌پذیر شهر را برجسته کند.

قوانین جدید مسکن

در آغاز سال جدید، مقامات شهری مقرراتی را اعمال خواهند کرد که به دنبال محدود کردن تعداد اجاره‌های گردشگری بخش خصوصی و افزایش عرضه مسکن برای دانش‌آموزان، معلمان و افسران پلیس در حال آموزش است.

چهره و هویت آمستردام در ۲۰۲۴ متحول می‌شود

این شهر همچنین محدوده سیاست خود را برای اولویت دادن به مسکن به جوانانی که حداقل ۶ سال در دهه گذشته در شهر زندگی کرده‌اند محدود می‌کند. این بدان معناست که بخش بیشتری از خانه‌ها نیز برای جوانانی که الزامات تعهد را برآورده نمی‌کنند، در دسترس خواهند بود.

حذف مغازه‌های توریستی از مرکز شهر

آمستردام به تلاش خود برای محدود کردن جذابیت گردشگری شهر، حکم جدیدی صادر کرد که به موجب آن صدور مجوز برای مغازه‌های فروش سوغاتی در منطقه مرکزی متوقف می‌شود.

پایتخت هلند با مبارزه با فروشگاه‌های توریستی می‌خواهد از شکل‌گیری فرهنگ سوغاتی‌فروشی در مرکز شهر جلوگیری کند. با تنوع بخشیدن به ماهیت مغازه‌ها از طریق افتتاح فروشگاه‌هایی با هدف مخاطبان گسترده‌تر، مانند کتابفروشی‌ها، فروشگاه‌های لباس، باشگاه‌های ورزشی یا سالن‌های آرایشگاهی، مرکز شهر نیز برای مردم محلی جذاب‌تر شود.

چهره و هویت آمستردام در ۲۰۲۴ متحول می‌شود

کد خبر 709549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.