مشاهده ۳ قلاده خرس قهوه‌ای در شهرستان بویراحمد

مدیرکل سازمان حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد از ثبت تصویر سه قلاده خرس قهوه‌ای در شهرستان بویراحمد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد اسلام جاودان‌خرد صبح امروز _سه‌شنبه چهاردهم آذر_ از ثبت فیلمی از یک قلاده خرس قهوه‌ای به همراه دو توله‌اش در ارتفاعات کوه‌های مناطق حفاظت شده شهرستان بویراحمد خبر داد.

وی افزود: مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان بویراحمد، حین پایش و دوربین‌کشی منطقه حفاظت شده دنای شرقی موفق شدند از یک قلاده خرس قهوه‌ای به همراه دو توله‌اش فیلم بگیرند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مناطق حفاظت شده استان، زیستگاه خرس قهوه‌ای است، خاطرنشان کرد: ذخیره‌گاه زیست کره دنا، محلی مناسب برای زیست گونه‌های شاخص جانوری چون خرس قهوه‌ای، پلنگ، کل و بز است.

جاودان‌خرد تصریح کرد: خرس قهوه‌ای که نماد گونه شاخص جانوری طبیعت استان است نقش مهمی در پویایی و تنوع زیستی حیات وحش دارد، لذا محیط‌بانان تمام تلاش خود را برای حراست از این گونه ارزشمند به‌کار خواهند بست.

وی آموزش جوامع محلی حاشیه مناطق حفاظت شده را مهم دانست و تاکید کرد: پوشش آموزشی و رفتار شناسی حیات وحش برای جوامع محلی حاشیه زیست کره دنا بسیار مهم است و این کار با برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه جوامع محلی محقق خواهد شد.

کد خبر 709533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.