دست‌فروشان شهر تالش ساماندهی می‌شوند

شهردار تالش گفت: به منظور تسهیل در تردد و جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان، دستفروشان شهر در محل‌های مناسب ساماندهی می‌شوند.

داوود قوی‌پنجه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: موضوع سد معبر در سطح شهر تالش به یک معضل تبدیل شده است و این مسئله موجب تضییع حقوق عمومی می‌شود، از این‌رو در راستای پیگیری مطالبات مردمی و تسهیل در عبور و مرور، طرح ساماندهی دست‌فروشان اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه مطالعات کارشناسی طرح ساماندهی دست‌فروشان انجام شده است، افزود: محل‌های مناسب در چند نقطه از شهر تالش در نظر گرفته شده است، تا دست‌فروشان واجد شرایط با ثبت نام و ارائه درخواست بتوانند کسب و کار خود را در نقاط تعیین شده، ادامه دهند.

شهردار تالش با بیان اینکه در طرح ساماندهی دست‌فروشان، ایجاد بازارچه برنامه‌ریزی شده است، خاطرنشان کرد: ایجاد بازارچه برای ساماندهی دست‌فروشان امتیازات مثبتی ازجمله دسترسی آسان برای خریداران و آزادسازی معابر اصلی جهت تردد راحت شهروندان را به همراه خواهد داشت.

قوی‌پنجه، طرح ساماندهی دست‌فروشان را نیازمند همکاری چندجانبه میان فروشندگان، شهروندان و مأموران شهرداری دانست و تصریح کرد: تردد آسان و راحت در معابر عمومی از حقوق اولیه شهروندی است و همه دست‌فروشان و واحدهای صنفی شهر باید به حقوق شهروندان احترام بگذارند و از پهن کردن بساط خود در پیاده‌رو و خیابان خودداری کنند.

وی گفت: تلاش مدیریت شهری تالش، تأمین شرایط و زیرساخت‌های مناسب برای زندگی شهروندان در محیطی آرام و پرنشاط است.

به گزارش ایمنا، شهر هشتپر یا تالش مرکز شهرستان تالش، در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 709466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.