فرونشست زمین در منطقه گرم‌آباد بخش وردشت

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: برای پیشگیری از فرونشست زمین در منطقه سمیرم، طرح‌های تعادل‌بخشی منابع آب با هدف پیشگیری از آب‌های زیرزمینی در این مناطق اجرایی شده است.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از منطقه گرم‌آباد بخش وردشت در ۶۰ کیلومتری شهر سمیرم گزارش رسید که نشست زمینی و چاله عمیقی ایجاد شده که برای منطقه خطراتی دارد.

وی افزود: از این منطقه بازدید فنی به‌عمل آمد و قرار بر این شد که در اسرع وقت امور آب شهرستان و دفتر مطالعات آب منطقه‌ای در خصوص مطالعاتی که قبلاً در این بخش انجام داده در خصوص افت سطح آب‌های زیرزمینی، شبکه آبراهه‌هایی که در سطح منابع زیر زمینی وجود دارد، مسیر نقشه‌ها را بررسی و علت‌یابی کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان تأکید کرد: باید جهت رفع خطر این فرو چاله‌ای که ایجاد شده اقدام کنند؛ ضمن این‌که در ۳۵ دشت استان اصفهان مطالعات بررسی افت سطح آب‌های زیر زمینی اتفاق افتاده و از ۳۵ دشت ۲۹ دشت تحت تأثیر کاهش آب‌های زیر زمینی هست که ۱۰ دشت ممنوعه بحرانی است و تحت تأثیر فرو نشست قرار دارد.

شیشه‌فروش عنوان کرد: این منطقه هم باید بررسی شود که علت این فرو چاله چیست و اثرات فرونشست زمین هست یا به علت مسائل دیگری اتفاق افتاده و قرار بر این شد تیم آب منطقه‌ای بررسی کند و جهت رفع خطر و پرسازی آن و پیشگیری مخاطرات اقدام شود.

وی در ادامه گفت: برای پیشگیری از فرونشست زمین در این منطقه، طرح‌های تعادل‌بخشی منابع آب با هدف پیشگیری از آب‌های زیر زمینی در این مناطق اجرایی شده که نصب کنتورهای هوشمند روی چاه‌ها، تعدیل پروانه‌ها، شناسایی چاه‌های غیرمجاز در منطقه شهرستان سمیرم و برخورد مناسبی که با آن‌ها انجام دادند و بیش از ۲۰۰ چاه شناسایی و مسدود شده در این چند ساله اجرا و ادامه خواهد داشت.

کد خبر 709461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.