مدارس اراک فردا سه شنبه ۱۴ آذر تعطیل است؟

کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی با صدور اطلاعیه ای وضعیت فعالیت مدارس اراک برای فردا سه شنبه را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی در خصوص پایداری آلودگی هوا اعلام کرد، کلاس‌های درس مقطع ابتدایی شهر اراک غیرحضوری برگزار می‌شود.

در اطلاعیه شماره سه این کار گروه آمده است: در روز سه پ‌شنبه چهاردهم آذر مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌های شهر اراک تعطیل خواهند بود و کلاس‌های درس دانش آموزان مقطع ابتدایی این شهر در نوبت صبح و عصر به صورت غیرحضوری تشکیل می‌شود.

این اطلاعیه می‌افزاید: بر این اساس مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز ملزم هستند با درخواست مرخصی مادران این گروه موافقت کنند.

در این اطلاعیه تاکید شده است: سایر دانش آموزان مقطع متوسطه که دارای پرونده پزشکی درخصوص بیمارهای زمینه‌ای قلبی، تنفسی و ریوی هستند، می‌توانند با هماهنگی با مدرسه در کلاس درس حاضر نشوند.

این اطلاعیه می‌افزاید: فعالیت کارمندان دستگاه‌های اجرایی شهر اراک که دارای سابقه قبلی و تأیید شده بیمارهای زمینه‌ای قلبی، تنفسی، ریوی و… هستند و همچنین مادران باردار شاغل به صورت دورکاری اعلام می‌شود و این کارکنان با هماهنگی مدیر مربوطه، مجاز به عدم حضور در محل کار هستند.

کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی با درخواست برای کاهش تردد در فضای باز، استفاده از ماسک و مصرف مایعات، میوه و سبزیجات به‌منظور کاهش اثرات سو آلودگی هوا را توصیه کرد.

در این اطلاعیه تصریح شده است: برخورد پلیس راهور با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی، تشدید شده و اعمال قانون لازم در این خصوص صورت خواهد گرفت.

این اطلاعیه می‌افزاید: متخصصان دانشگاه علوم پزشکی با استفاده از تجهیزات و آمبولانس در میادین پُرتردد شهر اراک مستقر و نسبت به خدمات‌رسانی به شهروندان اقدام کنند.

در اطلاعیه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی آمده است: فعالیت تمامی کوره‌های آجرپزی، معادن، کارگاه‌های عمرانی دارای گرد و خاک و واحدهای تولیدی آلاینده مجاور شهر اراک تعطیل اعلام می‌شود و ادارات محیط زیست و صمت ملزم به نظارت بر اجرای مصوبات کارگروه هستند.

این اطلاعیه می‌افزاید: هرگونه فعالیت ورزشی در فضاهای باز در سطح شهر اراک اعم از مدارس و ورزشگاه‌ها ممنوع و ادارات آموزش و پرورش و ورزش و جوانان ملزم هستند با اطلاع‌رسانی مناسب، تدابیر لازم را در خصوص رعایت ممنوعیت‌ها اعمال کنند.

براساس این اطلاعیه، تمامی مراکز درمانی و مراکز خدمات جامع سلامت شهر اراک در آماده‌باش کامل قرار گیرند.

کد خبر 709443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.