حوادث، شایعترین علت مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در کمیته مرگ کودکان یک تا ۵۹ ماهه استان، با اشاره به موضوع جوانی جمعیت که از دغدغه‌های مهم کشور است،گفت: یکی از شاخصه ‌های مهم و حیاتی را کاهش مرگ و میر کودکان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا عباس رضائیان زاده امروز_ دوشنبه سیزدهم آذر_ در کمیته مرگ کودکان یک تا ۵۹ ماهه استان که با حضور نمایندگان سازمان‌های مرتبط برگزار شد، با اشاره به نظام مراقبت مرگ کودکان زیر ۵ سال، اظهار کرد: این نظام در تلاش است تا با انجام اقدامات مداخله‌ای مرگ ومیر کودکان این گروه سنی را کاهش دهد.

وی افزود: ارتقای سلامت کودکان از مهم‌ترین شاخص‌های سطح سلامت یک جامعه بوده و پیشگیری از وقوع حادثه در کودکان نیز مستلزم رعایت نکات ایمنی است.

معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به اینکه حوادث رانندگی در بسیاری از مرگ‌ها نقش داشته است، گفت: استفاده از صندلی کودک در خودرو مورد تاکید و ضروری است.

وی با توجه به تعداد سوانح به ویژه غرق شدگی کودکان در استان تصریح کرد: نظارت بر اجرای حفاظ در اطراف استخرها، از جمله دیگر عواملی است که می‌تواند موجب کاهش مرگ در این گروه سنی شود.

رضائیان زاده ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آمادگی لازم برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی احیای پایه در تمامی سازمان‌ها و ادارات استان را دارد.

کد خبر 709397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.