پیشرفت ۸۰ درصدی اجرای طرح بهارستان در کردستان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: شبکه برق یک هزار و ۷۰۶ روستای استان کردستان در قالب طرح بهارستان، اصلاح و بهسازی می‌شود که تاکنون اجرای این طرح ۸۰.۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان، هیوا لهونیان در خصوص جزئیات اجرای طرح اصلاح و بهسازی تجهیزات شبکه برق روستاهای سطح استان کردستان با عنوان طرح بهارستان اظهار کرد: هدف‌گذاری سه سال اخیر شرکت برق در راستای اجرای طرح بهارستان ۸۶۴ روستا بوده که تا پایان آبان ماه امسال اصلاح و بازمهندسی تجهیزات شبکه ۶۹۳ روستای استان به اتمام رسیده است.

وی افزود: طرح اصلاح، بهسازی و بازمهندسی تجهیزات شبکه برق روستایی با عنوان طرح بهارستان از سال ۱۴۰۰ توسط شرکت توانیر طراحی شد و بر اساس آن شرکت‌های توزیع برق مکلف شدند که طی یک فرآیند پنج ساله، اهداف این طرح را عملیاتی و محقق کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هدف از اجرای این طرح را جابجایی و مقاوم‌سازی پایه‌های برق در معابر روستایی، تأمین ولتاژ مطمئن مشترکان روستایی، اصلاح روشنایی معابر عمومی روستاها، اصلاح فرسودگی شبکه برق روستاهای مشمول طرح و توسعه شبکه و تأمین برق متقاضیان جدید انشعاب دانست.

لهونیان اضافه کرد: اعتبار تخصیصی این طرح تا پایان آبان امسال دو هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بوده که تاکنون مبلغی بالغ بر دو هزار و ۹۰۹ میلیارد ریال هزینه شده که مبلغ ۵۰۹ میلیارد ریال آن مازاد بر اعتبار تخصیصی شرکت توانیر است.

وی با بیان اینکه این طرح هم اکنون دارای ۸۰.۲ درصد پیشرفت فیزیکی است، ابراز امیدواری کرد تا پایان سال ۱۴۰۴ با تداوم اجرای طرح بهارستان در کل روستاهای استان، تمامی تجهیزات شبکه توزیع برق روستایی استان اصلاح و به طور کامل بهسازی و بازمهندسی شود.

کد خبر 709396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.