سرمایه گذاری و توجه به تولید محصولات سالم مورد توجه مسئولان قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: لازم است مسئولان در حوزه دامی و کشاورزی سرمایه گذاری و توجه به تولید محصولات سالم مانند بخش سلامت انسانی مورد توجه خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی پیش از ظهرامروز دوشنبه _سیزدهم آذر_در همایش پژوهش فناوری پیشران تولید، بهره‌وری و امنیت غذایی، اظهارکرد: با توجه به تأثیر مستقیم سلامت محصولات دامی و کشاورزی در سلامت جامعه نیاز است، آفت زدایی در بخش کشاورزی به عنوان عامل مهم در افزایش تولید بخش مورد توجه و در حوزه تحقیقات و پژوهش در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای توسعه و پیشرفت کشور تحقیقات و پژوهش بسیار مهم وسرنوشت ساز است افزود: حمایت از این مهم باید مورد توجه ویژه دولت و مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: دولت ومجلس شورای اسلامی باید حمایت از تحقیق و پژوهش در برنامه هفتم توسعه باید مورد توجه قرار دهند.

وی تصریح کرد: برای افزایش و بهبود کیفیت محصولات کشاورزی، استفاده از تجارب کشورها در کنار اقدامات تحقیقاتی و پژوهشی لازم است بنابراین مسؤولان باید استفاده از این ظرفیت‌ها را در دستور کار خود قرار دهند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی، برضرورت توجه به آموزش در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: با ایجاد هنرستان‌ها و آموزش‌های ضمن خدمت برای کارشناسان و کشاورزان می‌توان زمینه افزایش بهره وری از آب و خاک در بخش کشاورزی را فراهم کرد.

وی ادامه داد: باید با انجام اقدامات ترویجی، فرهنگ سازی لازم دراین بخش صورت گیرد تا از هدر رفت محصولات کشاورزی جلوگیری شود.

امام جمعه اراک با بیان اینکه آب، خاک و نیروی انسانی از مهمترین عوامل تولید در بخش کشاورزی است اظهارکرد: براساس تحقیقات صورت گرفته ۹۰ میلیارد متر مکعب آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

وی گفت: با استفاده از روش‌های آبیاری نوین می‌توان زمینه افزایش بهره‌وری آب در این بخش را فراهم کرد.

آیت الله دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: برای افزایش بهره وری در آب و خاک برای کشاورزان باید قیمت گذاری محصولات کشاورزی به گونه‌ای انجام شود که انجام کشت جایگزین محصولات کشاورزی از صرفه اقتصادی برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح نباید فعالان این بخش متضرر شوند تاکید کرد: از جمله راهکاری افزایش صرفه اقتصادی و جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان خرید تضمینی محصولات آنها و صادرات است.

کد خبر 709392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.