افزایش کارخانه‌های ایزوگام زنگ خطری برای آلودگی هوای مشهد است

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و  ایمنی شهرداری مشهد گفت: افزایش قارچ‌گونه کارخانه‌های ایزوگام در مشهد و اطراف آن زنگ خطری برای افرایش آلودگی هوا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، محمد پذیرا امروز - دوشنبه سیزدهم آذر- در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به افزایش قارچ گونه کارخانه‌های ایزوگام که به صورت تولیدات زیرزمینی و فرآیند ساده تکثیر این نوع مشاغل و تولیدات آن انجام می‌شود معضل آلایندگی‌ها رو به افزایش است.

وی افزود: اگر به طور مثال ۳ تا ۴ هزار واحد شغلی ایزوگام در داخل حریم شهر مجوز داشته باشند به همان تعداد واحد صنفی بدون مجوز وجود دارد؛ متأسفانه در حال حاضر انواع مختلف نام‌های تجاری تولید ایزوگام در مشهد وجود دارد و این همه تنوع نشان تجاری، نیازمند دامنه نظارتی قوی است.

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: این کارخانه‌ها، به دلیل اینکه هزینه‌های سیستم کنترل آلایندگی بیشتر از راه‌اندازی کارخانه است، بیشتر در محدوده‌هایی که نظارت کمتری است ایجاد می‌شود.

پذیرا اضافه کرد: شهرداری بر اساس موضوع بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها وظیفه دارد که از تأسیس واحدهای امحای مواد آلاینده و غیربهداشتی در محدوده و حریم شهر جلوگیری کند، اما خارج از حریم شهر وظیفه شهرداری نیست و مربوط به سازمان حفاظت محیط زیست است.

وی ادامه داد: مساحت این کارخانه‌ها به اندازه‌ای است که در مجتمع‌های صنفی و صنعتی شهر نمی‌گنجد و این مشاغل باید در شهرک‌های صنعتی ایجاد شود.

کد خبر 709364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.