نحوه هزینه‌کرد اعتبارات حوزه ایثار و شهادت در قزوین مطلوب نیست

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان قزوین گفت: لازم است همه دستگاه‌ها یک درصد از اعتبارات خود را برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت هزینه کنند که این مهم در حد مطلوب انجام نمی‌شود و باید روند هزینه‌کرد آن اصلاح شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سمیه اسمعیلی عصر امروز –دوشنبه سیزدهم آذر_ در دیدار با آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین و امام جمعه شهر قزوین که در دفتر امام‌جمعه قزوین صورت گرفت، اظهار کرد: ساماندهی گلزارهای شهدای استان قزوین از اهمیت بسزایی برخوردار است و باید همه مسئولان مربوطه طبق مسئولیت اجتماعی خود در این حوزه ورود جدی داشته باشند.

وی افزود: بنیاد یک بار همه گلزارهای شهدا را ساماندهی کرده، اما به دلیل گذشت زمان و شرایط آب و هوایی، سنگ مزار شهدا دچار آسیب شده و نیازمند ساماندهی مجدد است.

مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین ادامه داد: در ساماندهی گلزارهای شهدا باید دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و شهرداری‌ها در تخصیص اعتبار نگاه ویژه‌ای داشته باشند تا این مهم به نحو مطلوبی انجام شود.

اسمعیلی با اشاره به فرهنگ ایثار و شهادت گفت: باید همه دستگاه‌ها یک درصد از اعتبارات تخصیص یافته خود را در نهادینه کردن این فرهنگ هزینه کنند که این مهم در حد مطلوب انجام نمی‌شود و باید روند هزینه‌کرد آن اصلاح شود.

وی ثبت و ضبط ۶۱۶ مورد خاطرات خانواده‌های شهدا، آزادگان و جانبازان، برگزاری یک‌هزار و ۹۸۵ یادواره و مراسم جهت بزرگداشت شهدا با رویکرد مردمی‌سازی و بهره‌مندی از توان‌مندی‌های تشکل‌ها و هیئت‌های مذهبی و ظرفیت‌های مردم، اعزام دو هزار و ۲۱۹ ایثارگر به اردوهای زیارتی و سیاحتی، اعزام ۲۶۵ ایثارگر به عتبات عالیات برای نخستین بار، راه‌اندازی خانه خلاق را از جمله اقدامات فرهنگی بنیاد شهید قزوین در دولت سیزدهم برشمرد.

اسمعیلی تولید مستند فاخر بدون حکم در ۳ قسمت با روایتی متفاوت از سیره و منش شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد و مستند ۳ قسمتی عطر بهشت با موضوع نقش‌آفرینی مادران گران‌قدر شهدا را از دیگر اقدامات نهاد متبوعش بیان کرد و گفت:

تقویت بنیه علمی ۶۵۰ دانش‌آموز و یک‌هزار و ۷۹۰ دانشجوی شاهد و ایثارگر با تخصیص اعتبار، پرداخت ۳۵۴ میلیارد تومان وام مسکن به یک‌هزار و ۲۵۳ نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران جهت حل مشکل خانه‌دار شدن و دیدار با ۱۲ هزار و ۸۷۶ نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در قالب اجرای طرح سپاس به‌منظور احوال‌پرسی، دل‌جویی، تجلیل و تکریم، برقرار ارتباط عاطفی، رفع مشکلات و ارائه خدمات به جامعه ایثارگران از اقدامات دیگر بنیاد در دولت مردمی سیزدهم است.

در ادامه عابدینی ضمن قدردانی از زحمات مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران در ارائه خدمات به جامعه ایثارگران، مطالبی پیرامون اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیان کرد.

مسئولان برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدامات مؤثری انجام دهند

در ادامه دیدار یادشده، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین از زحمات مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران در ارائه خدمات به جامعه ایثارگران قدردانی کرد و گفت: فرهنگ‌سازی ارزش‌های اسلامی مانند فرهنگ ایثار و شهادت از مهمترین دغدغه‌های شهدا بود و امروز رفع آن وظیفه همه مسئولان است.

عابدینی با اشاره به وصیت‌نامه‌های شهدا اضافه کرد: با مرور این وصایا دغدغه‌های شهیدان در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی، اجتماعی، دینی و تربیتی مشخص می‌شود و مسئولان با رفع آنها می‌توانند طی دیدار با خانواده‌های شهدا، شادی و خوشحالی را به بازماندگان آنها هدیه دهند.

وی یادآور شد: در جبهه‌ها رزمندگان اسلام در انجام امور نیک و خداپسندانه با یکدیگر رقابت می‌کردند، امروز هم باید این چنین باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: خانواده‌های شهدا و ایثارگران نماد فداکاری و ایثارگری هستند و باید روحیه این عزیزان بین قشرهای مختلف مردم ترویج یابد تا شاهد کارهای جوانمردانه در جامعه باشیم.

عابدینی گفت: باید همه مسئولان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، قرآنی، نماز، مسجدی و استحکام بنیان خانواده اقدامات مؤثر و ارزشی انجام دهند تا در قیامت شرمنده خدا و شهدا نباشند.

وی ادامه داد: باید مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران در سطح کلان به منظور تبیین و اعتلای فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین رفع برخی از مشکلات اهتمام ویژه داشته باشد.

کد خبر 709362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.