صنعت فرش همدلی و هم‌افزایی می‌خواهد/ لزوم تشکیل زنجیره تولید فرش

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: متأسفانه تعاونی قدرتمندی در حوزه فرش استان نداریم و فعالان فرش و بخش خصوصی هر کدام مسیر جداگانه‌ای می‌روند، در حالی که فرش استان به همدلی و هم‌افزایی نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، امیر حسن‌زاده امروز _دوشنبه سیزدهم آذر_ در کمیته فرش استان، اظهار کرد: برای بازگشت فرش استان کرمان به روزهای موفق خود، نیازمند ساختار یکپارچه‌ای هستیم.

وی با بیان اینکه بافندگان فرش هنرمند هستند و برای حفظ این هنرمندان باید جایگاه و حقوق واقعی آن‌ها پرداخت و مشوق‌هایی هم برایشان در نظر گرفته شود، افزود: متأسفانه تعاونی قدرتمندی در حوزه فرش استان نداریم و فعالان فرش و بخش خصوصی هر کدام مسیر جداگانه‌ای می‌روند، در حالی که فرش استان به همدلی و هم‌افزایی نیاز دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با تأکید بر لزوم شکل‌گیری کمیته فرش در بخش خصوصی، ورود دانش‌بنیان‌ها به حوزه صنعت فرش را دارای اهمیت و تأثیرگذار دانست و تصریح کرد: در این صنعت باید زنجیره‌وار کار کرد و از طراحی، بافندگی، تولید، حمل و نقل، فروش، تبلیغات، سایت و غیره را در کنار هم ببینیم و ارتباط علمی و عملی میان دانشگاه‌ها و صنعت فرش باید شکل بگیرد.

حسن‌زاده بر ضرورت معرفی کارآفرینان برای استفاده از تسهیلات اشتغال تبصره ۱۸ تأکید کرد و گفت: کمیته امداد، بنیاد شهید، بسیج سازندگی، بنیاد برکت، بنیاد علوی، آستان قدس، سرباز مهارت، امور عشایری، زندان‌ها و اداره کل روستایی کارآفرینان را برای دریافت تسهیلات معرفی کنند.

کد خبر 709361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.