۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
تهران شهر شهدا می‌شود

دبیرکل ستاد کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت گفت: اجلاسیه کنگره ۲۴ هزار شهید پایتخت با توجه به تنوع افراد و گروه‌های شهید جامعه با حضور تمام آحاد جامعه در تهران به‌عنوان شهر شهدا برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از دفاع‌پرس، سردار حسن‌زاده،، صبح امروز _دوشنبه سیزدهم آذر_ در نشست خبری کنگره ۲۴ هزار شهید پایتخت اظهار کرد: کنگره شهدای پایتخت از اوایل سال ۱۴۰۰ کار خود را آغاز کرد. در این راستا ۲۸ کارگروه موضوعی و قشری آغاز کردند، هدف از برگزاری کنگره در سطح کشور ترویج مکتب شهدا و مقاومت است، در تلاش هستیم تمام شهر و پایتخت تخت تأثیر کرامات شهدا قرار گیرد، تمام بخش‌های کشوری، لشکری و رسانه‌ها در این کار حضور دارند، کنگره ملی شهدای پایتخت از امروز در قالب چهار مرحله از جمله «اطلاع‌رسانی» کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی یادآور شد: تمرکز ما بر نسل جوان و آشنایی آنها با مکتب شهدا خواهد بود، اجلاسیه اصلی به مدت ۱۰ روز برگزار خواهد شد، گام دوم ما از دهم تا سی‌ام دی است که با «فضاسازی» در سطح شهر همراه است، از سمفونی کنگره در این ایام رونمایی خواهد شد، در این ایام رزمایش کمک‌های مردمی سخاوتمندانه اجرا خواهد شد، چهارمین مرحله هم اوج‌گیری کار تمام کمیته‌ها خواهد بود، دبیرخانه کنگره به‌طور دائم کار خود را انجام خواهد داد.

فرمانده سپاه تهران ادامه داد: از دوم تا دوازدهم بهمن هم اتفاق‌های مهم فرهنگی با مشارکت همگانی با عنوان «تهران شهر شهدا» همراه است، توجه به تولیدات هنری، تاکید بر تولید برنامه‌های متناسب با گروه‌های سنی نونهال، نوجوان و جوانان و بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای سه محور اصلی ما در برگزاری کنگره است، طی سه سال گذشته دو یادواره شهدای ادیان توحیدی برگزار شده است.

دبیرکل ستاد کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت یادآور شد: تنوع بالای شهدا در تهران به چشم می‌خورد. ما رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، دانشمند و پیروان ادیان توحیدی شهید داریم، ما در تهران با وجود اینکه از جبهه دور بوده است در ۶۰۳ نقطه ۱۳۳۳ نفر شهید تقدیم کرده‌ایم. در تهران شهدای ملی و محور مقاومت را داریم. علاوه بر این ما در تهران ۵۳۰۰ دانش‌آموز و ۳۰۰ شهید فرهنگی داریم.

علیرضا فخاری، استاندار تهران نیز در این نشست گفت: امروز برای چندمین مرتبه جلسات هماهنگی برگزاری کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت برگزار شد. دبیری این کنگره برعهده سپاه است و بیشترین زحمت تأمین محتوا را برعهده دارند. بُعد فرهنگی این اقدامات نسبت به سایر ۲۸ کمیته پویاتر است.

وی افزود: زبان فرهنگ و هنر یک ابزار مهم در تشکیل واقعیت‌ها بوده و برای این کنگره سمفونی اختصاصی تهیه شده است، دست‌نوشته‌های شهدا و کارهای نرم‌افزاری هم رونمایی خواهد شد، تمام مراحل برگزاری کنگره را از طریق سلسله مراتب به سمع و نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی خواهیم رساند، وحدت همواره عامل قدرت است، در جامعه با هنجارهای مختلفی مواجه هستیم، شهدا فراتر از یک جریان، گروه و حزب و دسته هستند، یاد شهدا موجب این تمرکز ملت ایران است و زمینه‌ساز وحدت خواهد بود.

کد خبر 709289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.