ایجاد دهکده‌های فناوری و نوآوری کشاورزی در قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بخش کشاورزی پذیرش علم و تکنولوژی نوین را دارد و لازم است نحوه ورود و ارتباط تنگاتنگ با کشاورزان را به‌درستی یافت تا ایجاد دهکده‌های فناوری و نوآوری در استان کلید بخورد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدحسین عطایی ظهر امروز _دوشنبه سیزدهم آذر_ در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش که در سالن اجتماعات شهدای جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: ۷۰ درصد طرح‌های پژوهشی این مرکز مختص چالش‌های بخش کشاورزی این استان و سایر طرح‌ها مربوط به طرح‌های پژوهشی ملی است.

وی با بیان اینکه مأموریت مرکز تحقیقات کشاورزی استان بر پایه دانش‌بنیان، بهره‌ور و پاسخگو است و در این راستا حرکت می‌کند، افزود: طرح‌های تحقیقاتی استان هدفمند و مأموریت‌گرا است و کشاورزی دانش‌بنیان مورد تاکید تحقیقات پژوهشی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: انتقال یافته‌های تحقیقاتی به بهره‌برداران سبب افزایش بهره‌وری می‌شود که باید ارتباط و هماهنگی بین محققان، ترویج‌گران و بهره‌برداران شود.

عطایی با تاکید بر لزوم همکاری و تعامل بیشتر متخصصان علمی بخش کشاورزی با تخصص‌های مختلف با مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی به‌منظور افزایش تحقیق و پژوهش در بخش کشاورزی استان ادامه داد: دستیابی به توسعه پایدار با نفوذ دانش و فناوری‌های نوین در مزرعه میسر خواهد شد.

وی تصریح کرد: تنها راه افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی ورود دانش و یافته‌های نوین در این بخش است تا بتوان کشاورزی را اقتصادی کرد. پیشرفت در بخش کشاورزی نقطه‌ای است و باید این پیشرفت‌ها به همه بخش‌های کشاورزی تسری پیدا کند تا بتوان به توسعه پایدار دست یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه کشاورزی مدرن از این استان آغاز شده است؛ چرا که قزوین پتانسیل مستعدی در بخش کشاورزی دارد، اضافه کرد: محققان و کارشناسان باید ارتباط خوبی با کشاورزان به عنوان پذیرندگان دانش برقرار کنند تا بتوان دانش نوین را به مزرعه منتقل کرد.

عطایی افزود: بخش کشاورزی پذیرش علم و تکنولوژی نوین را دارد و لازم است نحوه ورود و ارتباط تنگاتنگ با کشاورزان را به‌درستی یافت تا ایجاد دهکده‌های فناوری و نوآوری در استان کلید بخورد.

وی با اشاره به اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش کشاورزی ادامه داد: پشتیبانی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مهم‌ترین سیاست جهاد کشاورزی است و ارائه تسهیلات به این شرکت‌ها نیز در دست برنامه‌ریزی است.

کد خبر 709288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.