تایید آلودگی در مزارع ذرت و گندم شهرستان‌های ایرانشهر و بمپور

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: در پی هشدار سازمان حفظ نباتات کشور و به دنبال رصد و پایش در سطح استان، آلودگی در مزارع ذرت و گندم در شهرستان‌های ایرانشهر و بمپور تأیید شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی استان سیستان، غلامحسین تیموری در نشست مدیریت بحران آفت قرنطینه‌ای کرم برگخوار پاییزه ذرت اظهار کرد: در پی هشدار سازمان حفظ نباتات کشور و به دنبال رصد و پایش در سطح استان، آلودگی در مزارع ذرت و گندم در شهرستان‌های ایرانشهر و بمپور تأیید شد.

وی هدف از برگزاری این نشست را رصد، پایش و کنترل این آفت و جلوگیری از گسترش آن در سطح استان اعلام کرد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان از آموزش بهره برداران برای مبارزه شیمیایی با آفت کرم برگخوار خبر داد و افزود: از امروز سمپاشی در مزارع گندم و ذرت شروع شده است.

وی با اشاره به شرایط اقلیمی استان و سرعت تکثیر و قدرت پرواز بالای این آفت بیان کرد: باتوجه به میزبان‌های بسیار زیاد و امکان گسترش این آفت در مزارع ذرت، گندم و سایر محصولات زراعی و باغات موز، می‌توان با برداشت سریع محصول ذرت و مبارزه شیمیایی به موقع، کنترل و از میزان خسارت وارده جلوگیری کرد.

کد خبر 709287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.