سفر به ایران، فرصتی برای تقویت روابط ۲ ملت است

رئیس‌جمهور کوبا با توصیف ایران به عنوان «ملتی با پیوندهای تاریخی دوستی و همکاری»، سفر رسمی خود به کشورمان را «فرصتی برای ادامه تقویت روابط در حوزه‌های مختلف به نفع هر دو ملت» ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، یگل دیاز کانل، رئیس‌جمهور کوبا با انتشار تصاویری از ورود خود به تهران، از طریق حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس نوشت: «ما هم‌اکنون در جمهوری اسلامی ایران هستیم، ملتی که پیوندهای تاریخی دوستی و همکاری ما را با آن متحد می‌کند.»

سفر به ایران، فرصتی برای تقویت روابط دو ملت است

وی همچنین تاکید کرد: این دیدار رسمی فرصتی برای ادامه تقویت روابط در حوزه‌های مختلف به نفع هر دو ملت خواهد بود.

رئیس‌جمهور کوبا عصر دیروز _یکشنبه دوازدهم آذر_ در صدر یک هیئت بلندپایه سیاسی و اقتصادی وارد تهران شد؛ سفری که به دعوت رسمی آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز _دوشنبه سیزدهم آذر_ نیز مراسم استقبال رسمی از دیاز کانل توسط آیت‌الله رئیسی در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار شد.

پس از مراسم استقبال رسمی و معارفه هیئت‌های همراه، ملاقات خصوصی رئیس‌جمهورهای دو کشور، نشست مشترک هیئت عالی‌رتبه و مراسم امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های همکاری برگزار می‌شود و سپس دو رئیس‌جمهور در نشست مطبوعاتی مشترک نتایج و دستاوردهای رایزنی‌های بین دو کشور را تشریح خواهند کرد.

رئیس‌جمهور کوبا در جریان این سفر علاوه بر دیدار رسمی با همتای ایرانی، دیدارهایی نیز با برخی مقامات عالی‌رتبه کشورمان خواهد داشت و از نمایشگاه توانمندی‌ها و آخرین دستاوردهای فناوران جمهوری اسلامی ایران و انستیتو پاستور که در عرصه‌های پزشکی و دارویی با کوبا همکاری دارد، بازدید خواهد کرد.

سفر به ایران، فرصتی برای تقویت روابط دو ملت است

سفر رئیس‌جمهور کوبا در راستای سیاست دولت سیزدهم برای گسترش همکاری‌ها با آمریکای لاتین قابل تحلیل است و انتظار می‌رود مناسبات سیاسی و اقتصادی میان تهران-هاوانا پس از ۴ دهه روابط مستمر، در این سفر بیش از پیش گسترش پیدا کند و روند تحقق توافق‌نامه‌های سفر اخیر رئیس‌جمهور کشورمان به کوبا نیز بررسی و دنبال شود.

روابط میان کوبا و ایران پس از انقلاب ۱۹۷۹ ایران آغاز شد و به این ترتیب، کوبا یکی از نخستین کشورهایی بود که جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت شناخت. اقدام کوبا در به رسمیت شناختن جمهوری اسلامی پس از پیروزی یک انقلاب تاریخی، آغازگر روابط دوستانه میان دو کشوری بود که با وجود فاصله جغرافیایی هزاران کیلومتری، در طول چهار دهه گذشته به‌طور مداوم از یکدیگر حمایت کرده‌اند و مذاکرات میان آن‌ها بر اساس منافع مشترک ادامه دارد.

کد خبر 709277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.