ضرورت مقابله با توزیع داروهای سقط جنین در کردستان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان گفت: شاهد توزیع گسترده داروهای سقط جنین در استان کردستان هستیم و به راحتی داروهای آن در دسترس عموم قرار دارد که باید به صورت جدی جلوی این امر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، زینب زاله امروز _دوشنبه سیزدهم آبان_ در جلسه قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: قانون جوانی جمعیت را در کشورمان داریم که آنگونه که باید اجرایی نشده و در برخی حوزه‌ها تا ۲۰ درصد عملیاتی شده است.

وی با اشاره به اینکه در هر کشوری نیروی جوان و مولد در عرصه‌های مختلف مهمترین نقش را ایفا می‌کند، افزود: سیاست‌های کاهش جمعیت در گذشته، باعث شده که اکنون نرخ باروری به پایین‌ترین حد خود در طول چهار دهه گذشته در کشور و به تبع آن در استان کردستان برسد که سقط جنین نیز در این آمار تأثیر داشته است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان با اشاره به اینکه سالانه ۵۰۰ هزار سقط جنین در کشور صورت می‌گیرد، گفت: سقط‌های جنین به دو بخش ناخواسته و عمدی تقسیم شده است که سقط‌های غیرقانونی و جنایی مورد بحث اصلی ماست.

زاله با بیان اینکه آمار دقیقی از میزان سقط عمدی در استان کردستان و حتی کشور وجود ندارد، تصریح کرد: به‌رغم بازدیدها و بازرسی‌های صورت گرفته ما شاهد سقط جنین‌های عمدی و جنایی در مطب‌های پزشک‌ها، ماماها و عطاری‌ها هستیم که باید تدابیر لازم برای جلوگیری از این امر اندیشیده شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، ما شاهد توزیع گسترده داروهای سقط جنین در استان هستیم و به راحتی داروهای آن در دسترس عموم قرار دارد که باید جلوی این کار گرفته شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان گفت: در سایر استان‌های کشور شعبه‌های تخصصی سقط راه‌اندازی شده که لازم است در استان کردستان نیز این شعبه فعال شود و اگر امکان آن نیست حوزه قضائی با جدیت بیشتری به پرونده‌های این حوزه ورود کند.

کد خبر 709267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.