تبدیل وضعیت بیش از ۲ هزار نیروی ایثارگر در مجموعه وزارت راه و شهرسازی

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی از تبدیل وضعیت دو هزار و ۲۰۰ نیروی ایثارگر در این وزارت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد محمدعلی زهره‌ای امروز _دوشنبه سیزدهم آذر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دو هزار و ۲۰۰ نفر نیروی ایثارگر پرسنل مجموعه وزارت راه که به دلیل عدم جایگاه شغلی تعیین تکلیف نشده بودند، تبدیل وضعیت شدند.

وی با بیان اینکه تقریباً احکام تبدیل وضعیت همه ایثارگران زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی طی یک ماه آینده انجام می‌شود، افزود: چند جلسه با سازمان استخدامی در این رابطه داشتم که مصوب شد شغل‌های فریز شده، آزاد و در اختیار بچه‌های ایثارگر قرار بگیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در سیاست‌هایی ابلاغ شده توسط رئیس جمهور به وزارت راه و شهرسازی دو وظیفه اصلی «نهضت ملی مسکن» و «نهضت ملی حمل و نقل» را اعلام شد که برای حصول این مهم نیاز به نیروی انسانی متخصص، قوی و با انگیزه بالا داریم.

زهره‌ای با اشاره به اینکه سیاست وزارت راه و شهرسازی در سفرهای استانی ساماندهی نیروها و بررسی مشکلات پرسنل است، تصریح کرد: مجموعه وزارت راه و شهرسازی با ۱۶ سازمان و زیر مجموعه دارای ۱۰۰ هزار نفر نیروی انسانی است و برای ما نیروی شرکتی، قرار دادی و رسمی تفاوتی ندارد.

وی با بیان اینکه بیشترین نیروهای ما قراردادی و رسمی هستند، اضافه کرد: نیروهای شرکتی آمارشان بالا نیست که در تلاش هستیم مجوز استخدامی بگیریم، تا با برگزاری یک آزمون داخلی و با یک حداقل نمره به‌صورت رسمی استخدام شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: در وزارتخانه یک قرارگاه برای نیروی انسانی داریم که وضعیت نیروی انسانی را در همه بخش‌های سازمان ساماندهی و به بررسی و حل و فصل مشکلات کمک می‌کند.

زهره‌ای مهم‌ترین دغدغه خود را وضع معیشت پرسنل وزارت راه و شهرسازی دانست و تاکید کرد: تمام تلاش ما بر این است وضعیت معیشت پرسنل را بهتر کنیم چرا که در حال حاضر وضعیت حقوقی کارکنان وزارت راه و شهر سازی خیلی مناسب نیست.

وی اظهار کرد: فوق‌العاده ویژه برای یک بخش از پرسنل عمل نشده و فوق‌العاده خاص را مجلس فقط به راهداری داده که توقع است این را به همه پرسنل مجموعه وزارت راه تعمیم دهند، در این خصوص با نمایندگان سازمان استخدامی و مدیریت برنامه و بودجه صحبت کردیم که ظرف یکی دوماه آینده این مشکل را برطرف و احکام را اصلاح کنیم.

کد خبر 709260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.