شاخص آلودگی هوای خوزستان دوشنبه ۱۳ آذر

وضعیت آلودگی هوای خوزستان برای امروز دوشنبه در سامانه پایش هوای کشور اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و بر اساس اعلام سامانه پایش هوای کشور شاخص کیفی هوا در ماهشهر ۱۶۵ AQI ثبت و آلوده‌ترین هوای استان را دارد. بر اساس این سامانه میزان آلودگی هوا در اهواز ۱۶۳، خرمشهر ۱۶۱ و دشت آزادگان ۱۵۹، آبادان ۱۵۷ و شوشتر ۱۵۵AQI که نشان دهنده ناسالم بودن هوا برای تمامی گروه‌های سنی هست، به ثبت رسیده است.

براساس سامانه پایش کیفی هوای کشور، هوای شهرهای ماهشهر، اهواز، خرمشهر و دشت آزادگان، آبادان و شوشتر در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم قرار دارد. بر مبنای این شاخص‌ها افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری و افراد دیگر باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

شاخص کیفی هوا در سایر شهرهای استان از جمله دزفول، اندیمشک، شوش، بهبهان در وضعیت قابل قبول است.

روز گذشته میز بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور هوای شهرهای اهواز، آبادان، سوسنگرد و ماهشهر در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم قرار دارد.

بر اساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

لازم به ذکر است که هوای استان خوزستان طی یک ماه گذشته همواره آلوده بوده که علت آن وجود صنایع آلاینده مانند نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد و نیشکر است.

کد خبر 709246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ... IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    0 0
    سلام من یک شهروند خوزستانی ام ساکن شهر(دزفول)۲ ساعتی اهواز هوای اینجا بسیار الودس جرئت نداریم بریم بیرون ۹۰٪بچه ها و کودکانی که در دزفول و شهرهای دیگر استان خوزستان به دنیا میان ،شاهد آسم و آلرژی های بسیار شدید هستیم،کاشکی میشد رسیدگی بشه یه این آب هوا از کودک تا پیر و جوان درگیر هستیم ...😥 لطفا هرکاری از دستتون برمیاد انجام بدید ما فقط یک هوای پاک از شما درخواست داریم این طفل معصوم های ۳ روزه چه گناهی کردند یه سری به بیمارستان ها بزنید برید اتاق نوزدان همه دچار هزاران مریضی هستند ...